تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۶۲۰
تعداد بازدید: ۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
همزمان با 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناوها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش در بندر عباس رژه رفتند.
به گزارش مارین نیوز، هر ساله در بیست و نهم فروردین ماه، به مناسبت روز ارتش، یگان های زرهی ارتش قهرمان ایران اسلامی با برگزاری رژهی شکوهمند آخرین دستاوردها و توانمندی های خود را به نمایش در می آورند تا جهانیان بدانند فرزندان این مرز و بوم علاوه بر روحیه ایثار و از خود گذشتگی و شهادت طلبی به مدرن ترین تجهیزات نظامی و دفاعی مجهز و مسلح اند و همچنین خصم دون و دشمنان بدسیرت نظام مقدس جمهوری اسلامی، آگاه شوند که حتی تصور حمله به کیان ایران اسلامی غیرقابل تحقق است. 
همزمان با 29 فروردین، یگانهای رزمی سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی ارتش در آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز رژه رفتند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دریاها به نمایش گذاشتند.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: 21 فروند انواع شناور سطحی - زیرسطحی و یگان‌های پروازی در این رژه شرکت کردند.
امیر دریادار دوم حسین آزاد افزود: در این رژه که از جزیره هرمز تا نزدیکی تنگه هرمز برگزار شد بخشی از توان دفاع دریایی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.
وی اظهار کرد: زیردریایی‌های کلاس غدیر و طارق و انواع ناوشکن و ناوهای لجستیکی -رزمی و اطلاعاتی در رژه دریایی امروز حضور داشتند.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی منحصربه‌فرد برای دفاع از مرزهای دریایی - زمینی و هوایی کشور در اوج آمادگی هستند.

گفتنی است، ناوشکن های رزمی موشک انداز و بالگردبر، ناوچه های رزمی، زیر دریایی کلاس طارق، زیر دریایی کلاس غدیر، شناورهای تندرو حامل تکاوران کلاه سبز نیروی دریایی، قایق هجومی ضربتی شهاب، موشک اژدر والفجر، قایق هجومی رعد، مین چسبان، خودروی تاکتیکی راکت انداز مکران، سامانه پرتاب موشک نور برد بلند، سامانه راداری پرتاب موشک و سامانه خوداتکاء نصر ساحلی بخشی از تجهیزاتی هستند که نیروی دریایی ارتش در رژه امروز در معرض دید عموم قرار داده است. 
در این مراسم یگان های نظامی از مقابل شناور حامل فرمانده هان نظامی عبور کردند.
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: