تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۶۲۴
تعداد بازدید: ۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: فعالیت کشتی‌های اجاره‌ای و چینی، روح مردم جاسک را آزرده زیرا این کشتی‌ها به دلیل دریافت مجوزهای خارج از قاعده با خیال آسوده به غارت منابع غنی و دریایی می‌پردازند.
به گزارش مارین نیوز، سید مصطفی ذوالقدر در نشست علنی امروز (29 فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک عید مبعث، گفت: شرایط حاکم بر مناسبات ملی و بین‌المللی بیش از هر زمان دیگری این ضرورت را ایجاب می‌کند تا گفتمان تدبیر و امید بر مدریت اجرایی کشور تداوم یابد، این گفتمان در صحنه‌های بزرگ ازجمله برجام با نظر مقام معظم رهبری و دیگر ارکان نظام به سرانجام رسید .
نماینده مردم میناب، جاسک، رودان، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت و توسعه و بهره‌برداری از میدان مشترک گاز عسلویه از آرزوهای دیرینه ما بوده که رشد اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، طی بازدیدی که اینجانب در دولت قبل داشتم، کارها به نحوی در عسلویه رهاشده بود که همه امکانات و تأسیسات تبدیل به ویرانه شده بود و مسئولان می‌گفتند، گاز ما را قطر می‌برد و فرودگاهی را ساخته که در دنیا بی‌نظیر است .
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته مهم در رفتار دوگانه و چندین گانه صداوسیما است که دولت را مورد آماج بی‌رحمانه‌ترین تخریب‌ها قرار داده و ناخودآگاه مردم را نامید کرده و ندانسته نظام را ناکارآمد جلوه می‌دهد و این رفتار صداوسیما کاملاً برعکس رفتار این سازمان در زمان دولت قبل است. 
ذوالقدر با بیان اینکه به سازمان صداوسیما که از بودجه بیت‌المال اداره می‌شود تذکر می‌دهم که خود را به ستاد انتخاباتی یک جریان انتخاباتی تبدیل نکند و برای زمین زدن دولت کمر همت نبندد، متذکر شد: بر اساس اصل 175 قانون اساسی که میثاق نامه ملی و یادگار امام (ره) بوده است و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، صداوسیما باید اصل بی‌طرفی را در برابر جریان‌های سیاسی رعایت کند. 
وی با بیان اینکه استان هرمزگان که با منابع خدادادی می‌تواند پیشتاز توسعه باشد و در آن اثری از بیکاری که بلای جان جوانان و خانواده‌های هرمزگان است، نباشد با مشکلاتی روبرو است، افزود: این مشکلات میراثی از دولت قبل است که به این دولت، ارث رسیده است. 
نماینده مردم میناب، جاسک، رودان، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت شرق استان هرمزگان علی‌رغم تعریف پروژه های های دولت تدبیر و امید و همت مسئولان محلی به‌کندی پیش می‌رود، اظهار کرد : این حوزه نیازمند توجه بیشتری است، میناب به‌عنوان دومین شهرستان با قدمت طولانی از فرو چاله‌ها و کمبود آب رنج می‌برد، تسریع در ایجاد گمرک را به مسئولان تذکر می‌دهم تا به‌زودی انجام گیرد .
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از اسکله "سیریک" که از 15 سال پیش راه‌اندازی شده، به‌کندی پیش می‌رود، ادامه داد: بیمارستان‌های رودان،جاسک و میناب مشکلات زیادی دارند و نیازمند تعجیل و به‌کارگیری منابع انسانی هستند که با دستور وزیر بهداشت این موانع برطرف می‌شود و از مشکلات بشاگرد و سیریک نیز نباید غفلت شود. 
ذوالقدر ادامه داد: امروز شیلات ایران با دادن اطلاعات غلط و اشتباه از فعالیت کشتی‌های اجاره‌ای و چینی، روح مردم جاسک را آزرده و به همین دلیل کشتی‌های چینی با خیال آسوده به سبب مجوزهای خارج از قاعده که دریافت کرده‌اند، که موجب غارت منابع غنی و دریایی شده و باوجود نابودی نسل ماهی در این شهر، فرماندار تلاش زیادی در این زمینه کرده ولی اثری نداشته است. 
نماینده مردم میناب، جاسک، رودان، سیریک و بشاگرد در مجلس گفت: نمی‌دانم وزارت کشور چه فکری می‌کند، درحالی‌که جغین مدت‌ها است تبدیل به بخش شده است ولی هنوز شهرداری ندارد، "کرگان" باعظمتی که دارد هنوز شهرداری ندارد، از وزارت کشور تقاضا می‌کنم شهرداری‌ها را راه‌اندازی کند؛ از وزارت نیرو درخواست می‌شود تا نیروگاه سیریک را راه‌اندازی کند، زیرا اگر پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های استان راه‌اندازی شوند، من یقین دارم که بیکاری‌های میناب، جاسک و رودان برطرف می‌شود .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: