تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۶۵۴
تعداد بازدید: ۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
وزیر نفت از احتمال برگزاری یک مناقصه برای توسعه فرزادبی خبر داد و گفت: ممکن است طرح توسعه فرزادبی به صورت EPCF به شرکت‌ها داده شود.
به گزارش مارین نیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت در گفتگو با انرژی امروز درباره میدان فرزادبی و مذاکرات هندی‌ها با ایران گفت: از سوی هندی‌ها پیشنهاد جدیدی دریافت نکردیم که مبنی بر این باشد که پیشنهادات گذشته خود را اصلاح و یا تعدیل کرده باشند.
او در ادامه افزود: هیچ یک از قیمت‌های پیشنهادی هندی‌ها در فرزادبی برای شرکت نفت و وزارت نفت قابل قبول نبود.
زنگنه در پاسخ به اینکه «آیا ممکن است در صورت عدم توافق با هند به شرکت‌های وابسته به سپاه داده شود؟»، گفت: فعلاً در این مورد بحث و گفتگویی نیست و در حال مشاوره هستیم.
وزیر نفت از احتمال برگزاری یک مناقصه خبر داد و گفت: ممکن است توسعه فرزاد بی به صورت EPCF به شرکت‌ها داده شود.
در قراردادهای EPCF کلیه مراحل طراحی و مهندسی، تامین، ساخت و تامین مالی به مجری پروژه سپرده می‌شود. چند سالی است که به‌دلیل مشکل تامین مالی پروژه‌های دولتی، عبارت EPCF در محافل تصمیم‌گیری و همچنین در اخبار طرح‌های عمرانی و بویژه حوزه نفت و گاز جای خود را باز کرده است.
او همچنین درباره خبری که چندی پیش از سوی روسیه مبنی بر فروش ۳۰ فروند هواپیمای روسی به ایران منتشر شده بود و ارتباط آن با قرارداد فروش نفت ایران به روسیه،گفت: در قرارداد فروش نفت ایران به روسیه در مورد خرید کالای خاصی صحبت نشده است و این بحث مربوط به خریدار و فروشنده خاص خود است و اصلا به ۵۰ درصدی که باید از آنها کالا خریداری شود، مربوط نیست.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: