تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۶۶۴
تعداد بازدید: ۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
دبیر هفتمین همایش بین‎المللی صنایع فراساحل ایران : برگزاری این گونه همایش‎ها دریچه ای را در دانشگاه به روی صنعتگران باز نموده و این ارتباط راحت‌ و بهتر از گذشته شده است.
به گزارش مارین نیوز، دبیر هفتمین همایش بین‎المللی صنایع فراساحل ایران در گفتگو با خبرنگار مارین نیوز، با اشاره به اینکه صنایع فراساحل به‌عنوان بخشی قابل توجه از فعالیت‌های اقتصادی کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است، اظهار داشت : این صنایع فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کرده است که برگزاری منظم و دو سالانه همایش‌های صنایع فراساحل، فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردها و بررسی چالش‌های موجود است.
دکتر مجید عباسپور با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهدافی که این همایش دوسالانه از دوره اول به دنبال آن بود، نزدیکی دانشگاه و صنعت است، بیان داشت : خوشبختانه در این حوزه چنین خواسته‎ای تقریبا به کمک این همایش محقق شده است. یکی از نشانه‎های این نزدیکی نیز اعلام همکاری همه نهادها و سازمان‎های مرتبط با حوزه فراساحل در نشست‌های برنامه‌ریزی این مراسم است.
وی با بیان اینکه برگزاری این گونه همایش‎ها دریچه ای را در دانشگاه به روی صنعتگران باز کرده است که این ارتباط بین صنعت و دانشگاه راحت‌تر و بهتر از گذشته شده است، بیان داشت : این همایش فرصتی دیگر برای گردهم آمدن استادان، پژوهشگران، مهندسان و کارشناسان این صنعت به منظور بررسی آخرین دستاوردها و یافته‎های این صنعت راهبردی و تبادل نظر آنها با هم است.
دبیر هفتمین همایش بین‎المللی صنایع فراساحل ایران گفت : یکی دیگر از موضوعات درگیر کردن اساتید و دانشجویان با مسائل پژوهشی حوزه فراساحل است به صورتی که دانشجوبان برای پایان‌نامه‎های خود و تحقیقات پژوهشی خود موضوعات فراساحلی را انتخاب کنند و بتوانند در این حوزه به پژوهش بپردازند که خوشبختانه تاکنون توفیق خوبی حاصل شده است.
عباسپور در ادامه گفت : امسال بیش از سالهای گذشته بخش بین‌المللی همایش مورد توجه قرار گرفته است و از محققان و اساتید برتر و شناخته‌شده‌ای از کشورهای مختلف دعوت شده تا ضمن حضور در همایش با برگزاری کارگاه‎های آموزشی حرفه‌ای در این همایش ما را یاری نمایند. 

سازه‎های فراساحل، فناوری‌های نوین در صنایع فراساحل، شرایط محیطی دریا، ژئوتکنیک دریایی، هیدرودینامیک فراساحل، ایمنی و بهداشت و محیط زیست و مدیریت و برنامه‌ریزی در صنایع فراساحل هفت محور این همایش است که به همت دانشگاه صنعتی شریف، ارگان‎ها، سازمان‎ها و شرکت های دریایی کشور در اول و دوم خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد. 

لازم به ذکر است مهلت ثبت نام در این همایش تا 20 اردیبهشت ماه تمدید شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: