تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۶۶۵
تعداد بازدید: ۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
بیش از 30 کشتی جنگی از 20 کشور جهان به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس نیروی دریایی سنگاپور در پایگاه دریایی 'چانگی' لنگر می اندازند.
به گزارش مارین نیوز، شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور روز دوشنبه اعلام کرد، این تجمع و گردهمایی کشتی های جنگی جهان برای نخستین بار است که به مناسبت روز نیروی دریایی در سنگاپور برگزار می شود.
کشتی های جنگی از آمریکا، چین و کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا در این برنامه حضور دارند.
در این مراسم که برخی ناظران آن را به عنوان یک دیپلماسی دریائی عنوان می کنند، بیش از چهار هزار شرکت کننده و مهمان از جمله 30 فرمانده نیروی دریایی و فرماندهان کل گاردهای ساحلی کشورهای مختلف به ویژه حوزه آ.سه.آن در آن شرکت می کنند. 
سائو شی تات معاون کمیته برگزاری پنجاهمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی سنگاپور اعلام کرد که این رویداد 'آزمایش دوستی با کشورهای و شرکای مختلف سراسر جهان' است.
روز پنجم مه (15 اردیبهشت) به عنوان روز دریانوردی سنگاپور شناخته می شود و قرار است تونی تان کنگ یام رئیس جمهوری سنگاپور با حضور در عرشه کشتی ال.ام.وی ساخت سنگاپور در این مراسم شرکت کند. 
کشتی 'ال.ام.وی' قرار است جایگزین کشتی دیگری شود که پس از 20 سال فعالیت در سنگاپور در ماه مارس از ادامه فعالیت کنار گذاشته شد. 
کشتی جدید سنگاپوری که تجهیزات مدرنی در ساخت آن بکار گرفته شده است تا پیش از ماه اوت با هدف انجام عملیات امنیتی و ماموریت های امداد و نجات فعالیت خود را آغاز می کند. 
سنگاپور که در میان یکی از شلوغ ترین خطوط حمل و نقل دریایی جهان قرار دارد، از طریق صنعت دریانوردی حدود 20 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی خود کمک می کند که این میزان حدود هفت درصد از کل تولید ناخالص داخلی این دولت - شهر کوچک است. 

منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: