تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۶۶۷
تعداد بازدید: ۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت در منطقه چابهار و در مسیر شکوفایی اقتصادی جنوب کشور گامهای بلندی خواهد برداشت.
به گزارش مارین نیوز، علی اوسط هاشمی با بیان اینکه طرح‌های توسعه این بندر طی سال‌های اخیر سبب شده تا بندر تاریخی چابهار یک بار دیگر رونق خود را کم کم به دست آورد، اظهار داشت : سیستان و بلوچستان دارای موقعیت جغرافیایی ویژه، دسترسی به آبهای آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز، امکان ارتباط با کشورهای شرق آسیا و شبه قاره هند و کشورهای عربی و بازارهای آفریقایی، 1400 کیلومتر مرز آبی و خاکی، معادن غنی و متنوع، شرایط ممتاز برای تصدی نقش در بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا و آسیای مرکزی با آبهای شرقی و جنوبی و شاخ آفریقا، منابع غنی دریایی و آبزیان و اراضی و اقلیم مناسب در سواحل جنوبی برای توسعه فعالیتهای شیلاتی و صیادی و صنایع مرتبط با شیلات و دیگر قابلیت های ویژه اقتصادی است. 
استاندار سیستان و بلوچستان دسترسی به آبهای آزاد را یک مزیت فوق العاده برای تجارت خارجی سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: هنوز امکانات داخلی برای بهره برداری مطلوب از این مزیت در حد ایده آل نیست و بویژه در روابط تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان آنچنان پررنگ ظاهر نشدیم تا بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم در بخش تجارت استان معرفی شود. 
وی اظهار کرد: اگر کالا برای صادرات یا واردات به سیستان و بلوچستان به حد کفایت و برای کشتی های کشورهای حاشیه خلیج فارس آمدن به چابهار مقرون به صرفه باشد، از ظرفیت این بندر می توان در حد مطلوب بهره گرفت. 
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دروازه پیشرفت استان از طریق دریا خواهد بود و باید برای توسعه بنادر و اسکله های استان بیشتر برنامه ریزی کرد. 
هاشمی بر اراده دولت برای تمرکززدایی از سایر بنادر کشور به سمت بندر چابهار تاکید کرد و افزود: در کنار نقش دادن به بندر چابهار ترانزیت زمینی، ریلی و دریایی نیز توسعه خواهد یافت.

منبع : ایسنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: