تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۱۰
تعداد بازدید: ۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
رئیس شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد: در روزهای آینده ساخت خط لوله انتقال گاز به اروپا از خاک ترکیه آغاز می‌شود.
به گزارش مارین نیوز به نقل از راشاتودی، الکسی میلر رئیس شرکت گازپروم روسیه، بزرگترین شرکت گازی جهان، اعلام کرد در روزهای آینده پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا از خاک ترکیه موسوم به "ترکیش استریم" را کلید خواهد زد.
میلر پس از دیدار با رئیس جمهور روسیه در جمع خبرنگاران گفت تمام مراحل انتقال تجهیزات و آماده سازی برای شروع ساخت این خط لوله در دریا انجام شده و من به شما اعلام می کنم که لوله گذاری این خط لوله در دریا چند روز آینده آغاز خواهد شد.
با توجه به تشدید رقابت در بازار گاز اروپا با توجه به ورود محموله های LNG به کشورهای این قاره به خصوص از آمریکا، گازپروم در تلاش است تا در کنار نفوذ به بازارهای جدید نظیر چین، با احداث خط لوله های جدید و افزایش ظرفیت تأمین انرژی برای کشورها اروپایی، سهم خود از بازار گاز این قاره را حفظ کند.
روس ها برای اینکه صادرات گاز خود را از مخاطرات سیاسی دور کنند، قصد دارند خط لوله جدیدی احداث کنند تا وابستگی خود به خط لوله عبوری از اوکراین در صادرات گاز به اروپا را کاهش دهند.
علی رغم امضای قرارداد مربوطه، در حال حاضر تحقق هدف‌گذاری روسیه برای صادرات گاز به چین خیلی نزدیک به نظر نمی رسد چرا که هنوز چین در تلاش است تا با فشار بر روسیه قیمت پیشنهادی این کشور را بسیار پایین تر بیاورد.
در حال حاضر گازپروم روسیه حدود یک سوم گاز مورد نیاز اروپا را تأمین کرده و قرار است بخش قابل توجهی از گاز منتقل شده از طریق خط لوله ترکیش استریم توسط ترکیه خریداری شده و مابقی آن نیز به کشورهای اروپایی صادر شود.
در سالی که گذشت، بحران سیاسی بین اوکراین و روسیه بالا گرفت و در چند دوره دو کشور در زمینه بدهی های اوکراین به روسیه و انتقال گاز از این خط لوله به اروپا اختلاف پیدا کردند.


منبع : فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: