تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۲۲
تعداد بازدید: ۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
نماینده مردم بندرعباس درمجلس با بیان اینکه کشتی‌های صنعتی یا کف روب تابعیت کشورهای خارجی به‌ویژه چینی را دارند،گفت: کشتی‌های کف روب خارجی در اجاره برخی از شرکت‌های ایرانی هستند.
به گزارش مارین نیوز، احمد مرادی درباره وضعیت حضور کشتی‌های کف‌روب صنعتی در چرخه صنعت صیادی، گفت : صیادان سنتی به جز صید ماهی منبع درآمدی ندارند،اما متاسفانه کشتی‌های صنعتی با صیدهای کف روب ماهی‌های خرد را که منبع غذایی ماهی‌های بزرگ به شمار می‌آیند را صید می‌کنند. 
نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی ازعوامل کاهش آبزیان دریایی  صیدهای بی‌رویه توسط کشتی‌های صنعتی کف روب است، گفت : کشتی‌ های صنعتی کف روب با ابزارهای ماهواره ای، گله های آبزیان دریایی اعم ازکوچک و بزرگ را شناسایی و در نهایت صید می‌کنند. 
وی تصریح کرد: تور ترال با کشیده شدن در آبهای میان سطحی و عمیق٬ کف دریا را جارو می‌کند و باعث برهم خوردن توازن آبزیان دریایی در دریا می شود. 
وی با بیان اینکه جای تعجب دارد "چرا مالکان شناورها تحت حمایت بیمه صیادی قرار نمی‌گیرند"، ادامه داد : عدم عضویت مالک شناور در بیمه صیادی مانعی برای تشویق سرمایه گذاری در صنعت صیادی تلقی می‌شود. بنابراین جا دارد در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای  ایجاد فرصت‌ های اشتغال  از سرمایه گذار داخلی حمایت شود. 
عضوکمیسیون انرژی مجلس، یادآورشد : تفاوت صیادی سنتی و صنعتی را می‌توان در فاصله حریم و میزان صید بررسی کرد؛ زیرا صیادان سنتی در فاصله نزدیک به ساحل صید می‌کنند؛ اما کشتی‌های صنعتی می‌توانند در اعماق دریا نیز به صیادی بپردازند. 


منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: