تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۲۸
تعداد بازدید: ۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
اداره کل هواشناسی مازندران در اخطاریه ای درباره مواج و طوفانی شدن دریا به فعالان دریایی ، شهروندان و مسافران هشدار داد.
به گزارش مارین نیوز، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام این خبر اظهار داشت : به اطلاع همه فعالان دریای خزر می ‎رساند بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏یابی هواشناسی و خروجی مدلهای عددی جوّی و دریایی از ظهر امروز از سمت غرب استان شاهد وزش باد شدید و پیامد آن مواج و طوفانی شدن دریا هستیم که تا اطلاع ثانوی این وضعیت ادامه خواهد داشت.
وی افزود: بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل استان 22 و در سواحل 18 متر بر ثانیه که جهت غالب آن شمال تا شمال غربی پیش‎بینی می‎شود.
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بنابر این اخطاریه ، پیشینه ارتفاع موج در مناطق فراساحل 4 متر و در سواحل تا 3 متر برآورد می شود.
رضوی افزود: توصیه می شود همه فعالان دریای خزر و گردشگران در استان مازندران نسبت به فعالیت در دریا هوشیار باشند.
اسدی معاون توسعه و پیش بیمی اداره کل هواشناسی مازندران نیز گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و خروجی مدلهای هواشناسی، وضعیت جوی استان مازندران از امروز تا اواسط امروز 21 اردیبهشت تداوم هوای گرم و در ارتفاعات وزش باد و از بعدازظهر وزش باد شدید و به تدریج افزایش ابر پبش بینی می شود.
وی افزود: از پنجشنبه شب تا صبح جمعه آسمان استان ابری گاهی با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.
معاون توسعه و پیش بیمی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: روز جمعه 22 اردیبهشت نیز آسمان مازندران ابری و خنک، گاهی با بارندگی و وزش باد پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه در این مدت 10 تا 14 درجه از شدت گرمای هوا کاسته می شود افزود: روز شنبه 23 اردیبهشت هوای استان نیمه ابری تا ابری ، تداوم هوای خنک با بارش پراکنده همراه خواهد بود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: