تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۳۳
تعداد بازدید: ۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
در آیینی عملیات اجرایی بندر جدید تجاری ریگ (شهرستان گناوه) باحضور استاندار بوشهر و نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
به گزارش مارین نیوز، در آیینی عملیات اجرایی بندر جدید تجاری ریگ (شهرستان گناوه) باحضور استاندار بوشهر و نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ضمن اشاره به اقدامات گذشته انجام شده در بندر ریگ توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، گفت: طرح بندر جدید تجاری در زمینی به مساحت ۴۳ هکتار احداث خواهد شد و طبق برآوردهای انجام شده به اعتباری حدود ۱۸۰ میلیارد ریال نیاز است که از طریق منابع استانی و مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی تامین می شود.
محمدمهدی بنچاری افزود: فاز اول این طرح شامل اسکله، بارانداز، انبار، جاده دسترسی و ساختمان های اداری است.
وی گفت: ظرفیت کنونی تخلیه و بارگیری براساس اجرایی شدن این طرح ۳۵ هزار تن است که با طرح توسعه به ۱۲۰ هزار تن می رسد.
همچنین استاندار بوشهر در این آیین بابیان اینکه بندر ریگ با توجه به سابقه تاریخی آن بویژه در امر تجارت باید به جایگاه و شهرتی که دارد، برسد گفت: بدین منظور برنامه و طرح هایی مهم برای رونق و توسعه این بندر در دستور کار قرار گرفته است.
مصطفی سالاری افزود: ساماندهی امور بندری و کالای همراه ملوان و احداث جاده این بندر به گناوه از عمده برنامه هایی است که در این زمینه قدم های خوبی برداشته شده است.
وی اضافه کرد: به منظور ساماندهی کالای همراه ملوان رایزنی و پیگیری های فراوانی با تعدادی از وزیران دولت انجام شده تا این موضوع از ریشه حل و قانونمند و به یک وضعیت پایدار برسد و با نظر مثبتی که آنان داشتند به نتایج خوبی دست یافته ایم.
بخشدار ریگ نیز در این مراسم گفت: این بندر با سابقه تاریخی در امر تجارت ازلحاظ زیرساخت ها با مشکلات عدیده ای مواجه بود که با اجرایی شدن طرح جدید تجاری این بندر تحول شگرفی پدید خواهد آمد.
مسعود شیرافکن افزود: تحول در حوزه تجارت این بندر در اولویت های کاری قرار گرفت که با درایت و تدبیر دولت ، استاندار و مدیران استانی گام های خوبی برای این مهم انجام شده است که با اتمام آن شکوه و عظمت تاریخی گذشته آن که معرف و زبانزد بوده برگردانده خواهدشد.
بندر ریگ از بنادر قدیمی استان بوشهر، از توابع شهرستان گناوه می باشد که شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: