تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۴۰
تعداد بازدید: ۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
دومین دوره مسابقات ملی قایق‌های کارتنی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر و در ساحل خلیج فارس برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، این مسابقه با هدف تمرین کار گروهی، آشنایی با مفاهیم دروس مهندسی دریا، کشتی‌سازی، پرورش خلاقیت و نوآوری، یادگیری توأم با سرگرمی، به‌کارگیری علم در عمل و ایجاد شور و نشاط علمی در بین دانشجویان 21 اردیبهشت ماه امسال برپا شد. 


سابقه برگزاری این مسابقات به سال 1962 در دانشگاه Illinois امریکا برمیگردد و هم اکنون در دانشگاه های معروف دنیا از جمله MIT امریکا،  Ontario کانادا و UTM مالزی سالانه برگزار میگردد. در این مسابقات بسته به ابعاد استخر و یا برکه، قایقهای ساخته شده از کارتن، چسب نواری و چسب چوب، همگی یکجا و یا بصورت گروهی به رقابت پرداخته و قایقهایی که سریعتر به هدف برسند برنده میشوند. اولین دور این مسابقات در کشور، اردیبهشت 94 در دانشگاه خلیج فارس برگزار گردید.
دور این دوم مسابقات نیز 21 اردیبهشت 96 با موفقیت در دانشگاه خلیج فارس بوشهر و با حضور دکتر مصلح ریاست دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار گردید. گزارش کامل این مسابقات از طریق هفته نامه دانشجویی مهندسی دریا منتشر گردیده است.

تیم ها در دو گروه دوازده تایی با هم رقابت کردند و در نهایت تیم های ذیل مقام اول تا سوم را از آن خود کردند:
تیم اول:  موسسه کشتیرانی  IRISL Cadet
تیم  دوم : تیم سفینه السریع دانشگاه خلیج فارس
تیم سوم:  تندر دانشگاه امام خامنه ای   
هم چنین جایزه خلاقیت به تیم دلفین خلیج از شهرکرد وجایزه زیبایی به تیم سورنا از موسسه کشتیرانی رسید

برگزاری مسابقه ملی قایق های کارتنی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط گروه مهندسی دریای دانشگاه خلیج‌فارس صورت گرفت. 






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: