تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۵۲
تعداد بازدید: ۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
مهم ترین هدف برگزاری مسابقه ملی ایده بازار دریایی، حمایت و هدایت ایده های برگزیده به سمت تجاری سازی و شناسایی علاقمندان به حوزه های دریایی و ایجاد فضایی جهت آشنایی آنها با هم بوده است.
به گزارش مارین نیوز، مسابقه ملی ایده بازار دریایی با محوریت صنایع دریایی، محیط زیست، شیلات و…  به عنوان یکی از بخش های سومین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت”  که مهم ترین هدف برگزاری آن، حمایت و هدایت ایده های برگزیده به سمت تجاری سازی و شناسایی علاقمندان به حوزه های دریایی و ایجاد فضایی جهت آشنایی آنها با هم بوده است، در استان هرمزگان برگزار گردید. 


اولین دوره از این مسابقات نیز در دانشگاه خلیج فارس بوشهر در اسفند 95 در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی برگزار شد، برای استان های ساحلی شمال کشور نیز در نظر است این مسابقات در تابستان96 به میزبانی پارک علم و فناوری مازندران برگزار شود.
اولویت اصلی دبیرخانه مسابقه ایده بازار علاوه بر برگزاری ایده بازار استانی، حضور پررنگ صنایع دریایی و سازمان های خصوصی در ارائه نهایی ایده ها بوده است تا با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی مانند موسسه رده بندی ایرانیان، پارس نفتون ایرانیان و.. و حضور شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی جمهوری اسلامی و صنایع دفاعی مانند نیروی دریایی ارتش و سازمان صنایع دریایی ارتباط مستقیم بین ایده پردازان و صنعت ایجاد شود.


اسامی ایده پردازان به ستاد اجرایی جشنواره دریا مسیر پیشرفت اعلام گردیده است. عزیزانی که ایده آنها جهت ارائه در مرحله سوم مسابقات – ارائه کوتاه – پذیرفته شده است می توانند از روز 17 آبان 96 جهت پذیرش در مسابقه ایده بازار به محل برگزاری جشنواره در آدرس میدان ونک – بزرگراه حقانی – باغ موزه دفاع مقدس مراجعه نمایند. 
مراحل بعدی مسابقه به شرح زیر می باشد :
  1.  صبح روز 18 آبان – شرکت در دو کارگاه آموزشی تجاری سازی ایده + کارآفرینی فناورانه (حضور ایده پردازان الزامی می باشد)
  2. روز 18 آبان بعد از نهار : برگزاری بخش سوم مسابقه (ارائه کوتاه ایده ها) در این مرحله هر ایده در حداکثر سه دقیقه برای حضار معرفی می گردد.
  3. در انتهای روز 18 آبان : کارگاه آموزشی چگونگی ارائه نهایی ایده برگزار می شود.
  4. مرحله نهایی مسابقات (ارائه نهایی ایده ها) جهت ایده های برگزیده شامل ده دقیقه معرفی نهایی ایده در صبح روز 19 آبان برگزار می گردد. 
لازم به ذکر است این مسابقات به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) و دیگر ارگانهای دریایی برگزار گردید. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: