تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۷۷
تعداد بازدید: ۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
محققان واحد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی موفق به طراحی دستگاهی برای جداسازی مواد نفت از آب شدند.
به گزارش مارین نیوز، حسین امینی مدیرعامل شرکت مستقر در پارک علم وفناری دانشگاه‌ آزاد اسلامی و فارغ‌التحصیل واحد پردیس با اشاره به نحوه عملکرد دستگاه جداکننده نفت از آب گفت: این دستگاه به صورت شناور بر روی سطوح سیال قرار می‌گیرد و روغن‌هایی را که در سطح آب انباشته شده‌اند، جمع‌آوری کرده و به محل ذخیره‌سازی نفت انتقال می‌دهد.


این دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ورود مواد نفتی و روغنی به آب یکی از مواردی است که در بسیاری از کارخانه‌ها و صنایع کوچک و بزرگ پالایشگاهی، پتروشیمی، کارخانه‌های فولادسازی و… باعث آلودگی دریا و محیط زیست می‌شود، افزود: حذف اثرات مخرب نشت نفت و هیدروکربن‌ها در دریا، حذف آلودگی دریاها ناشی از عملیات سکوها و چاه‌های نفتی، پاک‌سازی بنادر و لنگرگاه کشتی‌ها و نفت‌کش‌ها، پاکسازی رودخانه‌ها، حذف روغن در محل انباشت گل حفاری، حذف روغن در اسکیل پیت‌ها در صنایع فولاد، حذف روغن در پروسه تصفیه آب و فاضلاب صنعتی موارد پرکاربرد دستگاه جداکننده نفت از آب است.
امینی با بیان اینکه این دستگاه مشابه خارجی نیز دارد، گفت: با بهینه‌سازی‌های انجام‌شده نمونه داخلی می‌تواند نیاز کشور در این راستا را به‌خوبی پاسخ دهد. همچنین نمونه داخلی با قیمتی بسیار کمتر عرضه می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت طراح این دستگاه نخستین شرکتی است که با ایده دانش‌بنیان و تولید دستگاه جداکننده نفت با هدف حفاظت از محیط زیست و حذف آلودگی‌ها و اثرات مخرب نشت نفت و هیدروکربن‌ها در دریا در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مستقر شده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: