تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۷۹
تعداد بازدید: ۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به توانمندی و ظرفیت بسیار مناسب بندرچابهار در زمینه تولید و اشتغال در کشور،‌گفت: استان با توجه به شرایط منطقه ای در یکی از بهترین نقاط استراتژیک جهان واقع شده و این امر عاملی برای توسعه همه جانبه می تواند باشد.
به گزارش مارین نیوز، علیم یار محمدی در گفتگو با خانه ملت در خصوص ظرفیت ها و توانمندی های استان و حوزه انتخابیه برای تولید و اشتغال در کشور، اظهار کرد:  استان سیستان و بلوچستان یکی از استان های پهناور کشور است که ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالای در زمینه های کشاورزی،‌ صنعتی ،‌گردشگری،‌ شیلات وسواحل آبی دارد که هر کدام از این مزیت ها به تنهایی می تواند زمینه های تولید و اشتغال فراوانی برای کشور و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی باشد.
نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه توانمندی و ظرفیت بسیار مناسب بندرچابهار می تواند اثرات بسیار قوی و خوبی برای تولید و اشتغال در کشور و استفاده از ظرفیت های  جوانان با استعداد کشورمان برای اقدامات توسعه ای باشد،‌ گفت: استان با توجه به شرایط منطقه ای در یکی از بهترین نقاط استراتژیک جهان واقع شده و این امر عاملی برای توسعه همه جانبه می تواند باشد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه مسئولان باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های نهفته در استان نهایت استفاده را ببرند،گفت:مسئولان باید با همدلی و آماده سازی زیرساخت ها اجازه دهند که استعدادها و توانمندی مردم این خطه از ایران اسلامی شکوفاتر از قبل شده و در زمینه کمک به اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال کشور سهم خوبی را ایفا کنند.
وی افزود:باید نگاه جدی تر و واقعی تری به ظرفیت ها و استعدادهای استان صورت بگیرد تا بتوان از بسترها و زمینه های رشد و ترقی استان به سمت توسعه و آبادانی استفاده کرد.
یارمحمدی با اشاره به اینکه اگر مسئولان به دنبال کاهش مهاجرت روستائیان و شکوفایی بهتر اوضاع کشاورزی در سراسر ایران هستند باید برنامه ریزی مناسب تری برای این امر درنظر بگیرند تا با رشد محصولات کشاورزی و تولید کسب و کار به روستاها برگردد، تصریح کرد: در روستاها با توجه به ظرفیتی که در خصوص صنایع دستی و تولیدی وجود دارد،مطمئنا با مشارکت و همراهی مسئولان می تواند زمینه های تولید و اشتغالی مناسبی را در جهت اقتصاد مقاومتی و بی نیازی از دیگر کشورها بوجود آورد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس در پایان بیان داشت: می توان با نگاه به درون کشور و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های جوانان با استعداد و نخبه ایرانی راه حرکت به سمت توسعه و پیشرفت را هموار کرد و به پله های رشد و ترقی را سریعتر از قبل طی کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: