تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۸۲
تعداد بازدید: ۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با انتقاد از اینکه آلودگی دریای خزر واقعیتی انکارناپذیر است بر لزوم انعقاد تفاهم نامه هایی با کشورهای همسایه برای کنترل آلودگی نفتی و زیست محیطی این دریا تاکید کرد.
به گزارش مارین نیوز، ولی الله نانواکناری، با انتقاد از اینکه ایران سهم موثری در آلودگی دریای خزر دارد، تصریح کرد: آلودگی دریای خزر و نقش موثر کشور ما در این آلودگی واقعیتی انکار ناپذیر است که باید پذیرفت.

نوع آلودگی کشور ما در دریای خزر با کشورهای همسایه متفاوت است/ انتقاد از دپوی زباله در سواحل دریای خزر
نماینده مردم بابلسر و  فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نوع آلودگی کشور ما در دریای خزر با کشورهای همسایه متفاوت است از دپوی زباله در سواحل انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در شهرهای شمالی شاهد دپوی زباله در سواحل و مسیر رودخانه ها هستیم البته به تعداد محدودی با ورود پسماندهای صنعتی به رودخانه ها مواجه هستیم بنابراین سهم آلودگی برای کشور ما اندک بوده و به راحتی می توان آن را مدیریت و کنترل کرد.

کاهش آلودگی دریای خزر نیازمند جلوگیری از دپوی زباله در سواحل
وی با تاکید بر اینکه اگر از دپو و انباشت زباله در سواحل دریای خزر و همچنین مسیر رودخانه ها جلوگیری شود بی شک نقش زیادی در کاهش آلودگی  دریا و سواحل دارد، تصریح کرد: از آنجایی که شیرابه زباله های انباشته شده در سواحل خزر به دریا وارد می شود بنابراین اگر زباله ها از سواحل و مسیر رودخانه جمع آوری شوند در جهت کاهش آلودگی سواحل و دریای خزر می تواند موثر واقع شود.

تبعات آلودگی سواحل دریای خزر متوجه استان های شمالی می شود
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تبعات آلودگی سواحل دریای خزر متوجه استان های شمالی می شود، افزود: در واقع گودی دریای خزر و همچنین قسمت اعظمی از آبزیان مانند خاویار، کفال به سمت کشور ما بوده و آلودگی دریای خزر می تواند به انقراض نسل آبزیان منجر شود.

به علت آلودگی دریای خزر نسل برخی آبزیان منقرض و نسل برخی دیگر در معرض تهدید قرار دارد
نانواکناری با انتقاد از اینکه به علت آلودگی دریای خزر نسل برخی آبزیان منقرض و نسل برخی دیگر در معرض تهدید قرار دارد، ادامه داد: متاسفانه نسل آبزیانی مانند ماهی آزاد، اسپک، پلاکی و... منقرض شده و همچنین گاها هزاران قطعه ماهی کپال با کمر فلج شده بر روی سطح آب روان هستند.
نماینده مردم بابلسر  و  فریدون کنار در مجلس دهم، یادآور شد: آلودگی های نشات گرفته از سوی کشور ما در دریای خزر برای سواحل تهدید محسوب شده و آلودگی کشورهای همسایه برای عمق دریا بسیار خطرناک است.

کشور آذربایجان بیشترین سهم را در آلودگی نفتی دریای خزر دارد
عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه کشور آذربایجان بیشترین سهم را در آلودگی نفتی دریای خزر دارد، گفت: البته فاضلاب کارخانه برخی کشورها نیز در دریای خزر رهاسازی و دریا را آلوده می کند.
وی با بیان اینکه به دفعات اعتراض و نگرانی خود در رابطه با انباشت زباله در سواحل و همچنین آلودگی دریای خزر را به سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور ابراز کردم، تصریح کرد: متاسفانه زباله در مازندران به بحران تبدیل شده و به مدت 100 سال است زباله‌ها به شکل نامطلوبی در نزدیکی ساحل خزر در بابلسر دپو می‌شود  این در حالی است که بارها در مجلس به مسئولان ذی ربط تذکر کتبی داده و در نطق مجلس نیز به این موضوع پرداختم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه ساماندهی پسماند طرحی ملی بوده که اختصاص بودجه ملی را می طلبد، تصریح کرد: با بودجه محدود استان مازندان نمی توان  این مشکل را حل کرد.

راهکار حل مشکل دپوی زباله در سواحل دریای خزر، نیازمند به‌کارگیری زباله‌سوز با تکنولوژی جدید در مکان های تعیین شده
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس دهم،  راهکار حل مشکل دپوی زباله در سواحل خزر را نیازمند به‌کارگیری زباله‌سوز با تکنولوژی جدید در مکان های تعیین شده دانست و گفت: باید ابتدا فضای مورد نظر برای نصب زباله‌سوز و جمع‌آوری زباله‌های شهری مشخص و برای این موضوع کارشناسی لازم صورت گیرد؛ البته سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین وزارت کشور در جریان این موضوع قرار داشته  و انتظار می رود برای تحقق آن گام های  جدی بردارند.
عضو مجمع نمایندگان استان مازندران بر لزوم انعقاد تفاهم نامه هایی با کشورهای همسایه برای کنترل آلودگی نفتی و زیست محیطی دریای خزر تاکید کرد./


منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: