تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۸۴
تعداد بازدید: ۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
مدیرکل شیلات هرمزگان از هدفگذاری تولید و رهاسازی بالغ بر۴۰ میلیون قطعه بچه میگو در راستای بازسازی ذخایرمیگو استان هرمزگان خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل شیلات هرمزگان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تولید لاروها با صید بیش از 400 میگوی مولد از دریا آغاز شده است اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون شیلات هرمزگان اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است.
سید پرویز محبی با بیان اینکه وزن لازم این لارو ها برای رها سازی حدود یک گرم است گفت: در هفته آینده لاروهای تولید شده به استخرهای خاکی منتقل می‌شوند تا پس از حدود دوره یک ماه پرورش  و رسیدن به وزن یک گرم عملیات رهاسازی آنها به دریا در راستای بازسازی ذخایر صورت پذیرد.
مدیر‌کل شیلات هرمزگان افزود: امید است با اقدامات خوب صورت پذیرفته امسال بتوانیم حدود 40 میلیون قطعه بچه میگو برای بازسازی ذخایر این گونه در دریا رها کنیم که این مهم می تواند نقش بسزایی در ترمیم ذخایر این گونه در آب های استان داشته باشد.
محبی با اشاره به اینکه بچه میگو های پرورشی تولیده شده از گونه موزی بوده است تصریح کرد: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در آب‌های استان، تقویت یگان حفاظت منابع و آبزیان شیلات هرمزگان، کاهش صید غیرمجاز و مهار صید بی‌رویه را از برنامه‌های مهم شیلات هرمزگان به‌منظور ترمیم ذخایر آبزیان است.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: