تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۸۶
تعداد بازدید: ۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به اینکه دزدان دریایی سومالی غارتگر هستند نمی توان از طریق دیپلماسی با آن‌ها راه به جایی برد لذا باید از مبادی غیررسمی وارد مذاکرات با این افراد شویم تا به سرانجام برسیم.
به گزارش مارین نیوز، نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات کمیسیون متبوعش برای رهایی ملوانان ربوده شده توسط دزدان دریایی سومالی مطرح  کرد: ما به عنوان نماینده مردم طی مذاکراتی که با وزارت خارجه داشته ایم از آن‌ها خواسته ایم به این موضوع رسیدگی کنند.
ولی الله نانواکناری ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این باره وظیفه اجرایی ندارد تا راساً در این موضوع وارد شود اما به عنوان مطالبات مردم این موضوع را در دست پیگیری دارد.
وی همچنین تصریح کرد: این موضوع بحث یک آدم ربایی در عرصه بین المللی است که انجام شده لذا دولت باید این موضوع را به صورت جدی دنبال کند تا به نتیجه برسد که مرهمی بر آلام خانواده هایی باشد که عزیزان‌شان را در این رابطه از دست داده اند.
نانواکناری عنوان کرد: ما درخواست‌مان از وزارت خارجه این است که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند و متاسفانه پیگیری‌های مناسبی که ما را به نتیجه دلخواه برساند تاکنون در این زمینه انجام نشده است و افرادی هم که این کار را کرده اند در رده سیاسی نیستند تا بتوان با آن‌ها وارد مذاکره رسمی شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دزدان دریایی سومالی غارتگر هستند و زیرنظر دولت شان هم نیستند متاسفانه از طریق دیپلماسی و گفتگو هم نمی‌توان با آن‌ها راه به جایی برد آن‌ها تبعیتی از قانون یا روایط بین الملل ندارند لذا باید از مبادی غیررسمی وارد مذاکرات با این افراد شویم تا به سرانجام برسیم./

منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: