تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۸۹
تعداد بازدید: ۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
معاون فنی و مهندسی بندرخرمشهر در جریان بازدید جمعی از خبرنگاران از این بندر از اجرای 34 درصدی پروژه شناورسازی 39 فروند مغروقه اروند رود خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، معاون فنی و مهندسی بندرخرمشهر با اشاره به اینکه بندرخرمشهر در محل اتصال رودخانه کارون و اروند قرار دارد گفت: از سال 93 که پرونده خارج سازی مغروقه ها به واحد فنی و مهندسی این اداره کل سپرده شد مطالعاتی بر روی وضعیت مغروقه ها صورت گرفت. 
صالح کوثری زاده در ادامه افزود: بر اساس این مطالعات در اروند رود 66 فروند مغروقه شناسایی شد که 15 فروند آن در مرز عراق، 3 فروند روی خط مشترک مرزی و 48 فروند در مرز ایران قرار دارند.
وی در خصوص قرارداد خارج سازی 39 فروند مغروقه از رودخانه اروند اظهار داشت: این قرارداد در سطح ملی و در سه سطح خارج سازی مغروقه های سخت، نیمه سخت و آسان برگزار شد که برنده آن یک شرکت داخلی با اعتباری بالغ بر 625 میلیارد ریال بود.
به گفته کوثری زاده از شهریور ماه سال گذشته یعنی از زمان آغاز عملیات پروژه خارج سازی 39 فروند مغروقه اروندرود تاکنون 34 درصد آن اجرا شده است.
وی با بیان اینکه در رودخانه کارون 29 فروند مغروقه شناسایی شده گفت: اولویت اول ما خارج سازی هفت فروند از این مغروقه هاست که در عمق کمتر از 8 متر و در مسیر تردد شناورها قرار دارند.
معاون فنی و مهندسی بندرخرمشهر ادامه داد: برای خارج سازی سایر مغروقه های باقیمانده در کارون که در عمق زیادی قرار دارند یا سمت ساحل قرار دارند و در مسیر تردد ما  قرار نگرفته اند فعلا برنامه ای نداریم.
کوثری زاده با بیان اینکه اعتباری برای خارج سازی مغروقه های کارون اختصاص نیافته است گفت: سازمان بنادر و دریانوردی بهره بردار رودخانه اروند است و با توجه به اینکه رودخانه کارون در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد برای بهره برداری از این رودخانه با منطقه آزاد اروند در حال مذاکره هستیم. 
وی با تاکید بر اینکه پس از شناورسازی مغروقه های اروندرود، لایروبی در سمت مرز ایران آغاز خواهد شد گفت: برای لایروبی کامل اروند به همکاری کشور عراق نیاز داریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: