تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۹۳
تعداد بازدید: ۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در راستای تدوین طرح پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس استان بوشهر امسال ۳ طرح در آبهای دلوار و دیر اجرایی می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل شیلات استان بوشهر صبح امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  استان بوشهر، اجرای طرح‌های آبزی‌‌پروری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت : استان بوشهر در حوزه پرورش میگو از ظرفیت بالایی برخوردار است به‌گونه‌ای که امسال افزون بر 4 هزار و 200 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به این امر مهم اختصاص یافته است.
عباسعلی زنده‌بودی با بیان اینکه پرورش میگو در قالب 10 سایت در 10 نقطه استان بوشهر اجرایی شده خاطر نشان کرد: در این راستا تولید بچه میگو در مراکز تکثیر میگو مورد توجه قرار دارد که بچه میگو‌های مورد نیاز تامین شده است.
وی به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و افزود: پرورش ماهی در قفس در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر که دارای عمق و شیب مناسب است طراحی شده که تاکنون 40 موافقت اصولی صادر شده است.
زنده‌بودی با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس در منطقه ساحلی دلوار در آستانه اجراء قرار گرفته افزود: سرمایه‌گذار این طرح که قفس‌های آنرا تامین کرده بزودی با مونتاژ آن در آبهای ساحلی دلوار  مستقر می‌کند.
وی ظرفیت این طرح را 20 هزار تن ماهی دانست و گفت: علاوه بر این 2 طرح پرورش ماهی در قفس در آبهای دیر در حال اجراء است که پیش بینی می‌شود نیمه نخست امسال این طرح هم اجرایی شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر  طرح پرورش جلبک در آبهای استان بوشهر  را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: این طرح که شرکت‌های دانش‌بنیان تدوین و اجرایی کرده‌اند در منطقه دلوار اجرایی شده که در مرحله آزمایشی 5 هزار متر مربع و سپس طرح 20 هکتاری آن آماده اجراء می‌شود.
زنده‌بودی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح مورد تاکید است گفت: تامین زیرساخت‌های مور نیاز از جمله انتقال آب دریا به محل اجرای طرح مورد توجه قرار دارد .
وی با بیان اینکه شهرک صنعتی دلوار به شهرک شیلاتی تبدیل می‌شود تصریح کرد: طرح پرورش جلبک در این شهرک قرار دارد که با تامین زیرساخت‌های لازم  طرح‌های مختلف پرورش آبزیان در آن اجرایی می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: