تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۷۹۵
تعداد بازدید: ۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی از اهداف تشکیل صندوق توسعه صنایع دریایی ایران است. این صندوق فعالیت های بسیاری در راستای تحقق اهدافش انجام داده است تا جایی که شاهد رشد ۳۳ برابری عملکرد آن در دولت یازدهم هستیم.
به گزارش مارین نیوز، صندوق توسعه صنایع دریایی یک شرکت تخصصی دولتی نسل یک و وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است. برای کشورهای دارای ساحل با توجه به اهمیت راهبردی صنایع دریایی جهت توسعه پایدار، حوزه‌هایی نظیر بازارهای انرژی‌های دریایی، علوم و فنون دریایی، تجارت دریایی، کشتی‌سازی، تعمیرات شناور، ساخت سکوهای دریایی، تامین سیستم‌ها و تجهیزات دریایی، امنیت و ایمنی دریایی، بنادر و زیرساخت‌های پایانه‌ای دارای اهمیت بالایی است از این رو اقدامات این صندوق برای شتاب بخشیدن به توسعه صنایع دریایی ایران در قالب ایجاد فرصت‌های کسب و کار، کمک به تحقیق و نوآوری، ایجاد ارتباط میان دولت و سازمان‌های غیر دولتی برای بهبود فضای کسب و کار، تسهیل در ایجاد شبکه‌های فرصت و در بخش صنایع دریایی صورت می‌پذیرد.
 
بنابراین گزارش، تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی، تبیین، تنظیم و اعمال انواع حمایت از صنایع دریایی در حوزه‌های مختلف این صنعت مانند ساخت، تعمیر، توسعه زنجیره تأمین و همچنین حوزه خدمات و تسهیل‌گری در رفع مشکلات و عوامل بازدارنده توسعه صنایع دریایی از اهداف تشکیل صندوق توسعه صنایع دریایی ایران است. این صندوق فعالیت های بسیاری در راستای تحقق اهدافش انجام داده است تا جایی که شاهد رشد 33 برابری عملکرد صندوق توسعه صنایع دریایی در دولت یازدهم هستیم.
 
این گزارش می افزاید، وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه به نقل از عبدالمجید رضوانی، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی نوشته است: "اگر چه صندوق از سال 1389 تشکیل شد، اما عمده منابع آن با توجه به اهمیت و مزایای صنایع دریایی در دولت یازدهم تأمین و فعالیت صندوق بطور رسمی در این دولت عملیاتی شد. تسهیلات صندوق در سال 1393 ارائه شده است. این صندوق را می توان مولود دولت یازدهم دانست که از سال 1393 به صورت جدی بحث حمایت از صنایع دریایی و بویژه کشتی سازی را به عنوان یک صنعت مادر و اشتغال را آغاز کرد و در طول این سه سال سیر صعودی داشته است.
 
یادآور می شود، در سال 1393 تعداد 14 مورد تسهیلات مالی به صاحبان صنایع به ارزش 74 میلیارد ریال پرداخت شد، این میزان تسهیلات در سال 1395 به 43 مورد به ارزش بیش از 2 هزار و 470 میلیارد ریال رسید که این رشد 33 برابری عملکرد، در سایه حمایت های دولت یازدهم محقق شده است. این صندوق گذشتن از مرز سه هزار میلیارد ریال تسهیلات را در سال جاری هدفگذاری کرده است."
 
گفتنی است، صندوق توسعه صنایع دریایی با هدف تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی کشور تاسیس شده و به عنوان موتور توسعه صنایع دریایی کشور، رابطی بین حاکمیت و بخش خصوصی است تا بتواند با انجام مطالعات توسعه ای، سرمایه گذاری و اعمال انواع حمایت هدفدار، موجبات توسعه روز افزون این صنایع در کشور را فراهم آورد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: