تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۸۱۱
تعداد بازدید: ۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است اقدامات خرابکارانه دزدان دریایی سومالیایی احتمالا سازمان یافته بودن را ایجاد می‌کند و حمایت غیررسمی برخی کشورها را در پس پرده دارد.
به گزارش مارین نیوز، شهروز برزگر کلشانی با اشاره به اهمیت پیگیری موضوع پرونده 8 صیاد ایرانی گرفتار در دست دزدان دریایی سومالیایی از سال 94 گفت: قطع یقین صیانت و پاسداری از شهروندان ایرانی خارج از مرزهای کشور بر عهده دستگاه دیپلماسی و حاکمیت است و این دستگاه مطالبه گر حقوق شهروندان ایرانی خارج از کشور است.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دزدان دریایی در اقصی نقاط جهان به خصوص سومالی مستقر هستند و دولت این کشور مکلف به پاسخگویی است، عنوان کرد: اقداماتی که دستگاه دیپلماسی انجام می دهد مستمر است اما از آنجایی که محل دقیق دزدان دریایی مشخص نیست، رسیدن به آنها ساده نخواهد بود.
وی افزود: روش های گوناگونی برای بازپس گیری شهروندان صیاد ایرانی از دست دزدان دریایی وجود دارد ضمن اینکه آنها پیشنهاد دریافت پول می دهند یا امتیازهایی می خواهند که وزارت خارجه به جد پیگیر آن است.
برزگر کلشانی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی نیز در این خصوص چند نوبت جلسه داشته و صحبت هایی صورت گرفته است، اظهار کرد: ضمن اینکه وزارت خارجه پیگیر بازگشت صیادان ایرانی است توصیه هایی نیز به هموطنان در آب های آزاد برای پیشگیری از بروز مجدد این اتفاقات شده همچنین نیروی دریایی کشورمان پیگیر قضیه هستند.
این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص علت عدم پرداخت پول مورد درخواست دزدان دریایی ازسوی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: احتمال بدعهدی بعد از دریافت پول از سوی دزدان دریایی زیاد است ضمن اینکه علاوه بر دریافت پول معمولا درخواست های نامعقول دیگری نیز داشته اند از این رو اگر مسئولان اطمینان حاصل کنند که بعد از پرداخت پول، صیادان باز می گردند قطعا اقدام می کنند اما هیچ تضمینی وجود ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حتی دولت سومالی نیز تسلط کامل به دزدان دریایی ندارد، خاطرنشان ساخت: اقدامات تروریستی که دزدان دریایی سومالیایی انجام می دهند قطعا بدون پشتوانه نیست و احتمال سازمان یافته بودن فعالیت آنها و  حمایت های غیررسمی از سوی برخی کشورها برای اعمال خرابکارانه بسیار وجود دارد./


منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: