تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۸۱۳
تعداد بازدید: ۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی: مارینای منطقه آزاد انزلی یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی است تا با بهره گیری از تسهیلات کم بهره صندوق توسعه صنایع دریایی بتوانند از ظرفیت تاکسی شناور و سایر شناورهای تفریحی استفاده لازم را داشته باشند.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور و معاونین این صندوق و به همراه مدیر صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار و پیرامون توسعه و رونق صنایع دریایی‌، کشتی سازی و گردشگری دریایی در دریای خزر بحث و تبادل نظر داشتند‌.
مهندس رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار با اشاره به اهمیت بهره برداری از دریای خزر و ظرفیت مناسب آن در حوزه گردشگری دریایی اظهار کرد: با توجه به هم مرز بودن با کشورهای حاشیه خزر و فعالیت مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین مجتمع بندری ایران در این دریا، راه‌اندازی صنایع کشتی سازی در این منطقه یکی از ضرورت‌های اساسی و لازم بوده که باید با بهره گیری از حمایت‌های صندوق توسعه صنایع دریایی و صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی این امر مهم با ظرفیت مناسب اجرا شود تا علاوه بر ایجاد فرصت شغلی در سطح منطقه شاهد رونق صنایع دریایی باشیم‌.
وی با اشاره به مذاکرات انجام شده مابین مدیران جمهوری آستراخان روسیه و سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص راه اندازی سفر‌های دریایی افزود: گردشگری دریایی یکی از ظرفیت‌های مهمی است که در استان گیلان وجود دارد و با توجه به مذاکرات انجام شده با مسئولین آستاراخان روسیه یک کشتی گردشگری در آستاراخان در حال ساخت است که تا کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سال آینده تکمیل خواهد شد تا گردشگری دریایی در مسیر انزلی به آستاراخان و باکو فعال شود‌.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه به ساخت بزرگترین اسکله تفریحی و گردشگری کشور در منطقه آزاد انزلی اشاره و خاطرنشان کرد: ساخت مارینای منطقه آزاد انزلی فروردین امسال با حضور رییس جمهور آغاز و با برخورداری از 5/7 هکتار مساحت‌، عمق آبخور 6 متر و  ظرفیت پهلو گیری 350 قایق و شناور تفریحی به عنوان بزرگترین اسکله تفریحی کشور محسوب می شود و در نظر داریم تاکسی شناوردریایی در این منطقه فعال شود تا گردشگران از بندر کاسپین به بندرانزلی و سایر بنادر استان و بالعکس امکان تردد دریایی داشته باشند که اجرای دقیق این طرح‌های گردشگری موجب کاهش نرخ بیکاری در سطح منطقه و استان خواهد شد‌.
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی نیز در این نشست با تشریح برنامه های حمایتی سازمان متبوع خود در حوزه صنایع دریایی گفت: صندوق توسعه با هدف تسهیل ساخت شناورهای دریایی و توسعه صنایع دریایی در سطح کشور فعالیت می‌کند، در سطح کشور هفت استان ساحلی وجود دارد و یکی از این استان‌ها استان گیلان بوده که با توجه به فعالیت مجتمع بندری کاسپین و هم مرز بودن با کشورهای حاشیه خزر این استان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و آمادگی این را داریم تا به افراد متقاضی در حوزه شناورهای سبک و سنگین دریایی تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره اعطا کنیم‌.
عبدالمجید رضوانی در ادامه به اهمیت گردشگری دریایی در گیلان اشاره کرد و افزود: مارینای منطقه آزاد انزلی یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی است تا  با بهره گیری از تسهیلات کم بهره صندوق توسعه صنایع دریایی بتوانند از ظرفیت تاکسی شناور و سایر شناورهای تفریحی استفاده لازم را داشته باشند و اولین فروند تاکسی شناور به همت صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی ساخته خواهد شد. 

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در نشستی خبری مربوط به اولین نمایشگاه و جشنواره گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران که ظهر امروز در محل ساختمان شورای امور مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد، بیان کرد: منطقه آزاد انزلی شامل ۱۴ هتل، متل و مجتمع اقامتی با ظرفیت ۵۸۰۰ تخت است که به استانداردهای لازم رسیدند.
مجید فاتحی از افتتاح اولین اسکله تفریحی – دریایی شمال ایران با نام اسکله تفریحی "مارینا" خبر داد و اعلام کرد: این اسکله توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. این اسکله ظرفیت ۳۵۰ قایق و ۷.۵ هکتار حوزچه دارد که طرح بسیار مناسبی به عنوان پایلوت برای توسعه گردشگری دریایی است. لازم به ذکر است به این مسئله اشاره کنیم که مراحل آغاز احداث این پروژه در نوروز ۱۳۹۵ بوده است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در مورد راه‌اندازی خط دریایی در دریاچه خزر نیز خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با جمهوری آستارا خان به عمل آمده اولین کشتی گردشگری دریایی با توافق دو طرفه ایران و آستارا خان در حال ساخت است که این پروژه تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. علاوه بر این تاکسی‌ شناورهای دریایی نیز برای مارینا مدنظر قرار گرفته و توافقات لازم جهت ساخت آن با تسهیلات کم‌بهره انجام شده است.

انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک مابین صندوق توسعه صنایع دریایی،سازمان منطقه آزاد انزلی و صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی برای حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری دریایی و بررسی نیازها در حوزه کشتی سازی و ساخت شناورهای ‌تفریحی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود و در پایان حاضران از مارینا و زیر ساخت‌های بندری و گردشگری منطقه آزاد انزلی بازدید داشتند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: