تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۸۱۹
تعداد بازدید: ۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اپراتور بندر شهید رجایی به زودی تعیین می‌شود که شرکتی داخلی با مشارکت خارجی است، گفت: فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار آماده افتتاح است و در مراسمی ملی و منطقه‌ای به زودی افتتاح خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره افتتاح فاز اول بندر چابهار اظهار کرد: در این بندر تجهیزات مستقر شده است و آماده افتتاح هستیم که به دلیل موقعیت استراتژیک بندر شهید بهشتی چابهار، دولت، وزارت راه و وزارت خارجه آماده مهیاسازی مراسمی ملی و منطقه‌ای برای افتتاح این بندر هستند. 
محمدسعیدنژاد ادامه داد: البته ما بهره‌برداری را موکول به این مراسم افتتاح نکرده‌ایم و هم‌اکنون بهره‌برداری از بخش‌هایی از فاز جدید بندر چابهار انجام شده است. 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: هفته گذشته اولین کشتی کانتینری از هند وارد بندر چابهار شد و این اولین بار بود که کشتی کانتینری به طور مستقیم با این ظرفیت وارد بندر چابهار می‌شد. 
سعیدنژاد همچنین به موضوع لایروبی اروند اشاره کرد و گفت: خارج‌سازی شناور های مغروقه از اروند توسط پیمانکار مستقر در حال انجام است و مجموعه عملیات خارج‌ سازی این مغروقه‌ ها حدود 34 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 
وی ادامه داد:‌ از ابتدا تاکنون بیش از 60 فروند شناور مغروقه از اروند خارج‌سازی شده است. 
وی همچنین به موضوع لایروبی اروند اشاره کرد و گفت: برای لایروبی در گام اول باید شناورهای مغروقه خارج‌سازی شود، همچنین لازم است با طرف عراقی، مسائل حقوقی حل و فصل شود، زیرا برخی شناورهای مغروقه روی مرز ایران و عراق در اروند قرار دارند. 
سعیدنژاد اضافه کرد: در حال حاضر وزارت راه و وزارت خارجه در حال بررسی مسائل حقوقی در این باره با کشور عراق هستند.
وی همچنین به ورود تجهیزات جدید به بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور اشاره کرد و گفت: به زودی تجهیزات جدید بندری وارد بندر شهید رجایی می‌شود. 
سعیدنژاد درباره اپراتوری بندر شهید رجایی نیز توضیح داد: فرایند جذب اپراتور طولانی شده است، اما در آخرین مراحل ارزیابی کیفی بهره‌برداران هستیم و مشارکت آنها شکل گرفته است. آنها درخواست استقرار دادند و ما از آنها نرخ خواسته‌ایم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: بهره‌برداران از ما درخواست مهلت اضافه داده‌اند و ما با آنها همکاری کرده‌ایم، وگرنه کار ما اردیبهشت همین امسال تمام می‌شد. اپراتورها جوینت ایرانی ـ خارجی هستند که طرف خارجی وظیفه تأمین بار از منطقه را برعهده دارد. 
وی همچنین از رشد 10 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی و رشد 40 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بنادر کشور در دو ماه اول سال خبر داد و گفت: کالاهای کانتینری و نیز کالای سرمایه‌ای و واسطه‌ای وارد کشور می‌شود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: