تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۸۸۰
تعداد بازدید: ۹۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
شناور اوشنیك که از قابلیت لوله گذاری با ظرفیت 5/3 كیلومتر لوله در روز برخوردار است؛ به عنوان نخستین پروژه لوله گذاری خود، عملیات كشش خط لوله فاز A13 را آغاز كرده است.
به گزارش مارین نیوز به نقل از تاسیسات دریایی، عملیات كشش خط لوله از دریا به خشكی فاز A13 در حالی آغاز شد كه شناور اوشنیك برای نخستین بار به عنوان شناور لوله گذار، انجام عملیات لوله گذاری فاز یاد شده را آغاز كرده است. 
گفتنی است؛ شناور اوشنیك تا پیش از این تنها به منظور نصب سازه های سنگین دریایی تا وزن 5000 تن مورد بهره برداری قرار می‌گرفت؛ این در حالی است كه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته؛ این شناور كه از قابلیت لوله گذاری با ظرفیت 5/3 كیلومتر لوله در روز برخوردار است؛ به عنوان نخستین پروژه لوله گذاری خود، عملیات كشش خط لوله فاز A13 و همچنین كل عملیات لوله گذاری خط لوله B13 پارس جنوبی را برعهده دارد. 
شركت تاسیسات دریایی هم اكنون انجام عملیات شورپولینگ خط لوله فاز 13A را با موفقیت آغاز كرده است و پس از انجام این عملیات به طول 3 كیلومتر؛ كشش خط لوله از دریا به خشكی خط لوله 13B را آغاز خواهد كرد. گفتنی است پس از انجام شورپلینگ این فاز، عملیات لوله گذاری فاز  13B به طول 96 كیلومتر (تا سكو) ادامه خواهد یافت. 
لازم به ذكر است؛ عملیات عملیات كشش خط لوله از دریا به خشكی فاز  A13 از تاریخ پنجشنبه 19 خرداد ماه آغاز شده است كه هم اكنون با روند قابل قبول در دست اجراست. 
براساس برنامه ریزی های انجام شده، عملیات لوله گذاری خط لوله فاز B 13 به مدت 75 روز ادامه خواهد داشت. 
گفتنی است، شركت صدرا به عنوان كارفرمای لوله گذاری فاز B13 انجام عملیات شورپولینگ فاز 13A و لوله گذاری صادراتی و درون میدانی فاز B13 را به شركت تاسیسات دریایی واگذار كرده است. در حال حاضر مذاكرات به منظور واگذاری خط‌لوله صادراتی و همچنین درون میدانی  فاز A13 به شركت تاسیسات دریایی نیز در دست انجام می‌باشد. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
شناور اوشنیک حرف نداره، عشقه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: