تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۸۸۱
تعداد بازدید: ۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
محققان موفق شدند با طراحی سیستم رانش سطحی، قابلیت انتقال توان 1800 اسب بخار برای شناورهای تفریحی را مهیا کنند.
به گزارش مارین نیوز، دکترمحمد توکلی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طرح آفرینان پاسارگاد با اشاره به نقش مهم سیستم رانش سطحی (انتقال قدرت) در حرکات شناورها و به‌ خصوص شناورهای تندرو بیان کرد: از لحاظ عملکرد هیدرودینامیکی، مانورپذیری و سایر پارامترهای عملکردی شناورها، دستیابی به تکنولوژی طراحی و ساخت سیستم رانش سطحی تریم پذیر را می‌توان یکی از مباحث مهم و تأثیرگذار در ساخت شناورهای تفریحی مدرن محسوب کرد. 


توکلی سیستم رانش سطحی تریم پذیر را یکی از انواع سیستم‌ رانش های مورد نیاز در داخل کشور خواند و افزود: این سیستم رانش قابلیت انتقال نیروی تراست تا 30 کیلو نیوتن و اندازه گیری همزمان نیروی تراست و گشتاور انتقالی را دارد و برای موتورهای 1800 اسب بخار طراحی‌ شده است. 
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طرح آفرینان پاسارگاد با اشاره به مشخصات اصلی این طرح تولیدی گفت: این سیستم برای شناورهای تفریحی طراحی‌شده و با نسبت توان انتقالی به وزن بالاتر نسبت به نمونه های مشابه در دنیا می تواند نیروی تولیدی توسط موتور را به پروانه انتقال دهد.
این فعال حوزه فناوری با اشاره به‌ پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص فروش این محصول گفت: قیمت این محصول در حال حاضر 80 هزار یورو است و با احتساب این‌که بتوانیم در سال حدود 10 سفارش داشته باشیم پیش‌بینی می‌شود چیزی در حدود 800 هزار یورو سالانه از خروج ارز جلوگیری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیستم رانش سطحی تریم پذیر در مرحله تست های کارگاهی است گفت: با دو رویکرد اساسی اقدام به ساخت سیستم رانش سطحی تریم پذیر کرده‌ایم؛ نخست آنکه از تولیدات داخلی در صنعت کشتی‌سازی بهره‌مند و با توسعه دانش این حوزه را تقویت کنیم و از طرفی دیگر ساخت سیستم انتقال قدرت شناورهای تفریحی در کشور بومی‌سازی شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: