تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۹۱۳
تعداد بازدید: ۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
سرپرست پالایشگاه چهارم پارس جنوبی : سال گذشته پالایشگاه چهارم پارس جنوبی عملکرد مناسبی در حوزه محیط زیست داشته که باعث کاهش 23 درصدی میزان فلرینگ این مجتمع شده است.
به گزارش مارین نیوز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سرپرست پالایشگاه چهارم پارس جنوبی با اعلام این خبر افزود : کاهش مقدار مصرف گاز جارویی فلر به میزان 2 هزار و 600 مترمکعب در ساعت که باعث صرفه‌جویی معادل 14.1 میلیون متر مکعب گاز در سال گذشته شده، از جمله پروژه‌های مهم کاهش فلرینگ انجام شده در این پالایشگاه است.
بهزاد سالاری حذف گاز فلرینگ واحد 104 این پالایشگاه را با تغییر مسیر فرآیند از دیگر پروژه‌های کاهش فلرینگ عنوان کرد و گفت: این پروژه باعث صرفه‌جویی 7.5 میلیون مترمکعبی در سال گذشته شده است.
این مقام مسئول همچنین به کاهش میزان مصرف ویژه انرژی (SEC) در فازهای 6 و 7 و 8 اشاره کرد و گفت: این شاخص نیز در سال 94 برابر 0.689 (GJ/T) بوده که در سال 95 به 0.59 (GJ/T) رسیده است.
به گفته سالاری، میزان مصرف کاستیک‌ها نیز در سال گذشته 380 تن و میزان واش اویل نیز 490 تن کاهش داشته است.
وی همچنین به اصلاح شبکه آب آشامیدنی و صرفه‌جویی 105 هزار مترمکعبی آب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با بازگردانی آب تصفیه، 18 هزار مترمکعب در سال صرفه‌جویی در این بخش صورت گرفته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: