تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۹۲۰
تعداد بازدید: ۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
پس از پهلو گرفتن ناو جنگی آسیب دیده فیتزجرالد، گروه‌های امدادی توانسته‌اند اجساد ملوانان مفقود شده را از بخش آسیب دیده بدنه ناو بیرون بکشند.
به گزارش مارین نیوز، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا که در پایگاه دریایی یوکوسوکا ژاپن مستقر است ضمن اعلام این خبر تاکید کرده هویت سربازان جان باخته تا زمان مطلع شدن اعضای خانواده آنها علنی نخواهد شد.
در ۲۴ ساعت گذشته هواپیما، کشتی و هلی‌کوپترهای تجسس در آب‌های دریا و محدوده وقوع سانحه به دنبال هفت ملوان ناو جنگی فیتزجرالد آمریکا می‌گشتند.
گروه تجسس که بخش بزرگی از آن را ژاپن اعزام کرده بود با وجود فرا رسیدن شب همچنان به عملیات خود ادامه دادند اما پس از آن که ناو جنگی فیتزجرالد به کمک لنج‌های یدک‌کش به ساحل آورده شد، گروه‌های امدادی توانسته‌اند اجساد ملوانان را که در میان بدنه آسیب دیده ناو قرار گرفته بود بیرون بیاورند و برای شناسایی هویت به بیمارستان منتقل کنند.
یک مقام نیروی دریایی آمریکا در گفتگو با سی‌ان‌ان این موضوع را تأیید کرد. 


حال سه مجروح دیگر این سانحه که ناخدا بریس بنسون، فرمانده ناو هم در میان آنها بوده رو به بهبود گزارش شده است.
هم‌زمان تحقیقات برای یافتن علت اصلی سانحه دریایی بامداد شنبه (۱۷ ژوئن) در سواحل ژاپن آغاز شده است.
ناو جنگنده فیتزجرالد که ۱۵۴ متر طول دارد حدود ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز به وقت ژاپن در حالی که با پایگاه خود در سواحل شهر یوکوسوکا ژاپن حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله داشت با یک کشتی باربری غول‌پیکر که پرچم فیلیپین را برافراشته داشت برخورد کرد و از پهلو دچار آسیب جدی شد.
آن طور که گزارش شده کشتی باربری ای‌سی‌ایکس کریستال که ۲۲۲ متر طول دارد و ظرفیت حمل بار او ۳۰ هزار تن است، ساعتی پیش از برخورد با ناو آمریکایی تغییر جهت داده بوده است.
این کشتی غول‌پیکر که با پرچم فیلیپین در حال انتقال بار میان دو بندر ژاپنی بوده از ناحیه دماغه آسیب جزئی دیده است اما ناو جنگی آمریکایی همان طور که در تصاویر ویدئویی دیده می‌شود از پهلو آسیب جدی دیده است.
این ناو پیشرفته ساعتی بعد از سانحه در حالی که پمپ‌های تخلیه آن آب وارد شده از ناحیه آسیب دیده در زیر آب را خالی می‌کردند توانست خود را به سواحل یوکوسوکا نزدیک کند و بعد با کمک لنج‌های یدک‌کش در پایگاه ساحلی نیروی دریایی آمریکا پهلو گرفت.
پایگاه دریایی آمریکا در یوکوسوکا میزبان ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده است و حدود ۸۰ کشتی و زیردریایی از جمله ناو جنگنده فیتزجرالد را در خود جای داده است.
با توجه به محرمانه بودن اطلاعات نظامی، هنوز معلوم نیست در زمان وقوع سانحه این ناو آمریکایی که مجهز به ادوات ضدموشکی است عازم کجا بوده اما بنابر گزارش گارد ساحلی ژاپن، کشتی باربری ای‌سی‌ایکس کریستال که صدها کانتینر را بر عرشه خود داشته در حال سفر میان دو بندر ناگویا و توکیو بوده است.
آن طور که مرکز ترافیک دریایی ژاپن گزارش کرده، این کشتی باربری ۳۰ هزار تنی حدود ۲۵ دقیقه پیش از برخورد با ناو آمریکایی کاملا تغییر مسیر داده بوده است؛ تغییری که علت آن هنوز معلوم نیست.
بنابر همین گزارش سرعت کشتی باربری در هنگام برخورد به ناو فیتزجرالد حدود ۲۷ کیلومتر در ساعت بوده است.
با وجود این، به نظر کارشناسان نظامی، برخورد این دو کشتی غول پیکر که هر دو به پیشرفته‌ترین سیستم‌های راداری و ناوبری مجهزند بسیار عجیب به نظر می‌رسد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: