تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۹۲۵
تعداد بازدید: ۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان از فعال سازی و ساماندهی اسکله‌های غیر فعال و متروکه استان به منظور ایجاد اشتغال و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی خبرداد.
به گزارش مارین نیوز، معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در جلسه کارگروه ساماندهی سواحل و بنادر خوزستان که امروز، 27 خردادماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با مصوبه دولت درباره مرزهای دریایی استان خوزستان از دریای خلیج فارس تا مکران و سپس تا سیستان و بلوچستان طرح ساماندهی سواحل دریا در نظر گرفته شده است تا برای حل مشکلات این مرزهای دریایی و ساماندهی آن‌ها تصمیم‌گیری شود.                                                 
فرامند هاشمی زاده افزود: کارگروهی در کشور برای ساماندهی سواحل، مطالعات در مسأله اشتغال سواحل و روابط مردم با ساحل تشکیل شده که در آن کارگروه سیاست‌گذاری‌های لازم انجام می‌گیرد و این کارگروه‌ها در استان‌های ساحلی به ریاست استانداران برگزار می‌شود.
هاشمی زاده با اشاره به این نکته که جلسه ساماندهی بنادر خوزستان امروز برای دومین بار تشکیل شده است، تصریح کرد: این جلسه در رابطه با هماهنگی در خصوص اسلکه‌های غیرفعال، اسلکه‌های متروکه و نحوه استفاده از آن‌ها و فعال کردن اسکله‌های غیرفعال به منظور ایجاد اشتغال و جلوگیری از سوء استفاده‌های مختلف از جمله قاچاق تشکیل شده است.
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: یک کارگروه و گروه کارشناسی از مجموع اعضای کارگروه تشکیل شده که به تناسب کار و وظایف مرتبط به ارائه نظراتی در خصوص تعطیل شدن اسکله یا ادامه فعالیت آن بپردازند. گروه کارشناسی به تعیین هویت مالکیت اسلکه‌ها و نوع فعالیت آن‌ها می‌پردازد تا اسکله‌هایی که امکان فعال‌سازی آن‌ها وجود دارد، با تعیین مالکیت فعال شوند.
هاشمی زاده ادامه داد: بسیاری از اسکله‌هایی که در استان موجود است از جمله اسکله‌های آبگیری تأسیسات آب، اسکله‌های کاربردی هستند. اسکله‌های تجاری که از آن‌ها برای کشتیرانی استفاده می‌شود و فاقد مجوز هستند، باید برای ایجاد اشتغال و مسائل جنبی پیگیری شوند تا به آن‌ها مجوز داده شود.
وی گفت: اعلام تذکر کتبی به بهره‌برداران اسکله‌های غیرمجاز و انجام اقدامات برای دریافت مجوز از سوی دبیرخانه، تعیین شرایط نحوه انتخاب سواحل غیرمجاز و تشکیل گروه‌های کارشناسی برای تعیین اسکله‌های غیرفعال و ارسال لیست اسکله‌های غیرفعال و متروکه به مرزبانی برای مراقبت، از جمله مسائلی هستند که در این جلسه مصوب شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: