تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۹۲۹
تعداد بازدید: ۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
با نظارت کارشناسان مدیریت مهندسی و ساختمان شركت نفت خزر آندهای فدا شونده بر روی بدنه سكوی ایران امیركبیر با موفقیت نصب و استانداردهای لازم اخذ گردید.
به گزارش مارین نیوز، برنامه ریزی و رسیدگی به وضعیت عملکردی سامانه های مختلف سكو ایران امیرکبیر از جمله آندهای فدا شونده به عنوان یكی از برنامه های اولویت دار مدیریت مهندسی و ساختمان شركت نفت خزر بود كه اجرای این پروژه در مدت زمان 47 روز با نظارت کارشناسان مدیریت مهندسی و ساختمان این شركت انجام پذیرفت و استانداردهای لازم اخذ گردید.  


بر اساس گزارش شركت نفت خزر، در روش سامانه آندهای فدا شونده به دلیل ماهیت فیزیكی و شیمیایی، آندهای فداشونده زودتر از فلز اصلی واكنش شیمیایی داده و با شركت در واكنش شیمیایی خوردگی به جای فلز اصلی بدنه، از سازه محافظت می نماید. بدیهی است كه پس از گذشت مدت زمان معینی این فلز به كار رفته در آندها مصرف شده و  نیاز به جایگزینی با نمونه جدید دارند. آندهای فداشونده جایگزین بر اساس تاییدیه فنی پژوهشگاه صنعت نفت و با نظارت مدیریت مهندسی و ساختمان شركت نفت خزر ساخته و آماده نصب گردید.


این گزارش می افزاید تمیز كاری كلی بدنه زیر آبی سكو، تعویض تمامی آندهای فداشونده بدنه بیرونی پانتون ها و رسیدن به سطح حفاظت مطلوب و تمیز كاری كلی تمامی محفظه های sea chest با توجه به دشواری دسترسی به محل آندها در زیر آب به علت عدم وجود حوضچه خشك مناسب در سواحل خزر جنوبی با پیش بینی تمهیدات خاص و با نظارت و تائید موسسه رده بندی، پروژه در محل استقرار سكو در لنگرگاه امیرآباد با موفقیت انجام شد كه تمامی این عوامل را می توان به عنوان دستاوردهای پروژه برشمرد .
سازه فلزی عظیم ایران امیركبیر به صورت نیمه شناور در دریای خزر استقرار یافته است و با توجه به شرایط خورنده آب دریا و رطوبت بالای محیط ضرورت دارد سامانه های حفاظتی مناسب برای پیشگیری از خوردگی و تخریب سازه فلزی بدنه سكو درنظر گرفته شود. بر اساس استانداردهای ساخت و الزامات بین المللی طراحی سازه های فراساحلی، شركت طراح علاوه بر در نظر گرفتن پوشش مخصوص رنگ زیر آبی و همچنین لایه های محافظتی اجرا شده بر روی بدنه سكو، دو سامانه آندهای فدا شونده و سامانه حفاظت كاتدیك باتزریق جریان الكتریكی برای حفاظت از خوردگی سازه سكو را اجرایی نمود .
شایان ذكر است محسن دلاویز مدیر عامل شركت نفت خزر با حضور بر روی سكوی ایران امیركبیر از مراحل مختلف اجرای پروژه نصب آندهای فدا شونده بر روی بدنه سكو بازدید نمود. 


   


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: