تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۹۴۳
تعداد بازدید: ۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کارشناس گیاهان دارویی و جلبک های دریایی بوشهر : بیش از 150 گونه جلبک در ناحیه جزر و مدی در سواحل استان بوشهر شناسایی شده که دارای خواص دارویی و صنعتی هستند که می توانیم بازار خوبی برای آن داشته باشیم.
به گزارش مارین نیوز، کارشناس گیاهان دارویی و جلبک های دریایی بوشهر، گفت : برخی از گونه‌های جلبک قهوه‌ای، قرمز و سبز دارای ارزش بالایی هستند به عنوان مثال سه گونه از این جلبک مانند سارگاسوم، گراسیلاریا و کالرپا در صنایع مختلف لبنیات سازی، کود کشاورزی، تغذیه دام و طیور و پزشکی کاربرد دارند.
کهزاد سرطاوی افزود: تا کنون 20 طرح تحقیقاتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای ساخت ترکیبات ضدویروسی و آنتی اکسیدانی از جلبک ها صورت گرفته و هشت گونه از جلبک‌ها نیز برای انجام تحقیقات به فرانسه فرستاده شده است.
وی با بیان این‌که این نوع جلبک‌ها در مناطق دیگری از کشور نیز وجود دارند، بیان کرد: طرح کشت و پرورش آزمایشی این سه نوع جلبک اجرا شده و و از دو گونه سارگاسوم و گراسیلاریا نتایج خوبی به دست آمده است.
سرطاوی ادامه داد: اکنون از این جلبک‌ها برای تهیه کود گیاهی، غذای شتر مرغ و ماهی و تولید آگار که در آزمایشگاه برای تهیه محیط کشت و درمان برخی بیماری‌ها مانند دیابت و زخم معده کاربرد دارد، استفاده می‌شود.
این کارشناس همچنین گفت: در استان بوشهر به اندازه کافی جلبک داریم اما به علت نبود سرمایه گذار و مشکلات فرآوری هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنیم.
سرطاوی تصریح کرد: به عنوان مثال هر کیلو آگار در خارج از کشور یک و نیم میلیون تومان قیمت دارد و اگر ما بتوانیم این ماده را از جلبک‌های استان تهیه کنیم، می توانیم بازار خوبی برای آن داشته باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: