تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۹۵۳
تعداد بازدید: ۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از پهلوگیری نفتکش‌های غول پیکر در اسکله آذرپاد پایانه نفتی خارگ خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، سید پیروز موسوی با اشاره به افزایش رفت و آمد کشتی‌های نفتکش خارجی در پایانه‌های نفتی ایران در دوران پسابرجام، گفت: تاکنون شرکت‌هایی همچون توتال فرانسه، انی ایتالیا، لوک اویل روسیه و شرکت‌های یونانی، بلاروس، نروژ و ... با ارسال نفتکش اقدام به بارگیری نفت خام صادراتی ایران در پایانه خارگ کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعلام اینکه از بین شرکت‌های اروپایی، تاکنون توتال فرانسه بیشترین کشتی نفتکش تحت اجاره خود را برای دریافت نفت به پایانه خارگ اعزام کرده است، تصریح کرد: علاوه بر این ۷۰ تا ۷۵ درصد نفت صادراتی ایران به ویژه به مقاصد آسیایی توسط ناوگان شرکت ملی نفتکش انجام گرفته است.
این مقام مسئول با اشاره به آماده سازی همزمان ۹ اسکله برای پهلوگیری کشتی‌های نفتکش و انجام یک عملیات کشتی به کشتی برای صادرات نفت، اظهار داشت: در شرایط فعلی امکان صادرات روزانه حدود ۸ میلیون بشکه نفت از پایانه خارگ وجود دارد.
وی با اشاره به نوسازی و بازسازی اسکله و تجهیزات پایانه خارگ، بیان کرد: هم اکنون غول پیکرترین کشتی‌های نفتکش جهان (سوپر تانکرهای VLCC) امکان پهلوگیری در اسکله آذرپاد را دارند، یادآور شد: از سوی دیگر در انجام عملیات کشتی به کشتی توسط متخصصان داخلی هم رکوردهایی به ثبت رسیده به طوری‌که سال گذشته در طول ۶ ماه ۲۶ عملیات کشتی به کشتی برای صادرات میعانات گازی انجام گرفته است.


منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: