تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۹۵۶
تعداد بازدید: ۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به زیرکشت رفتن 700هکتار از اراضی کشت میگوی گواتر از برداشت 2 هزارتن میگوی پرورشی در تیرماه جاری خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به کشت میگوی پرورشی در 30مزرعه گواتر در شرق چابهار اظهار کرد: اراضی کشت شده نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر رشد داشته است.
هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به برداشت 2000 تن میگوی پرورشی در تیرماه سال جاری افزود: میگوی پرورشی از نوع وانامی شیشه ای است که باتوجه به بازارپسند بودن این نوع میگو بیش از 90درصد آن به کشورهای روسیه، آلمان، امارات و چین صادر می‌شود.
وی با اشاره به آماده سازی سایت پرورش میگو رودیک خاطرنشان کرد: این سایت با بیش از هزار هکتار مساحت با سرمایه گذاری یک کویتی پس از 6سال وقفه در حال آماده سازی است و پیش بینی می شود در فصل پرورش بعدی 84 تا 104 هکتار از آن به زیر کشت میگوی وانامی شیشه ای برود.
میرمرادزهی از فعالیت 4 مرکز پرورش و تکثیر بچه میگو خبرداد و گفت: با پرورش بیش از 60 میلیون بچه میگو مورد نیاز مزارع کشت، سیستان و بلوچستان از واردات بچه میگو بی نیاز شد.
وی هم چنین با اشاره به خارج شدن اسکله صیادی تنگ در غرب چابهار از ارائه خدمات صیادی تاکید کرد: پروژه احداث موج شکن های این بندر با اعتباری بالغ بر 53میلیارد تومان به شرکت بهمبر تحویل داده شد که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری آماده ارائه خدمات به صیادان شود.
مدیر کل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به رتبه اول این استان در میزان صید بیان کرد: در سال صید گذشته، بیش از 254تن استیصال از دریا توسط صیادان استان به ثبت رسیده واین درحالی است که سیستان وبلوچستان تامین کننده بیش از 60درصد ماهیان صنعتی کشور است.

استان سیستان وبلوچستان با دارا بودن حدود 320 کیلومتر مرز آبی، 8 بندر ماهیگیری، 3 مرکز تخلیه صید و تعداد 35تشکل صیادی با حدود 2400 شناور صیادی شامل قایق ولنج برای بیش از 24 هزارنفر به طور مستقیم و سه برابر این میزان یه صورت غیر مستقیم اشتغال زایی کرده است. این استان رتبه دوم صید در اقیانوس هند پس از کشور اندونزی و رتبه اول را در کشور دارد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: