تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۹۶۰
تعداد بازدید: ۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
ابرکامپیوترهای IBM در آینده‌ی نزدیک به سیستم پیش‌بینی وضعیت آب و هوا مجهز خواهند شد که پدیده‌هایی مثل بوران‌ها و طوفان‌های دریایی را پیش‌بینی می کنند.
به گزارش مارین نیوز، IBM و شرکت تابعه‌ی آن Weather Company با همکاری کنسرسیوم UCAR و مرکز بین‌المللی تحقیقات اتمسفریک به دنبال استفاده از ابرکامپیوتر تایتان برای پیش‌بینی وضعیت آب و هوا هستند. این سیستم پیش‌بینی آب و هوا قرار است مرزهای پیش‌بینی محلی را پشت سر بگذارد و مدلی برای پوشش کل جهان ارائه دهد.
مدل‌های کنونی قادر به پیش‌بینی سیستم‌های هوایی بزرگ و مؤثر بر شرایط آب و هوایی محلی هستند. این فناوری‌ها می‌توانند پدیده‌هایی مثل بوران‌ها و طوفان‌های دریایی را پیش‌بینی کنند. مدلی که آی‌بی‌ام به دنبال اجرایی کردن آن است، به ادعای این شرکت قادر به پیش‌بینی رویدادهای کوچک‌تر است. 
IBM و UCAR به دنبال طراحی یک پاسخ محاسباتی برای اجرا روی سیستم‌های مبتنی بر ریزپردازنده‌های POWER9 ‌آی‌بی‌ام هستند؛ این سیستم تا پایان سال عملیاتی خواهد شد. طرفین این همکاری مشترک امیدوارند با کمک این مدل جدید و قدرت پردازشی موجود، پیش‌بینی‌هایی در مقیاس جهانی ارائه دهند. هدف دیگر این همکاری تصحیح و بهبود پیش‌بینی‌های هفتگی و ماهانه است.



منبع : ENGADGET


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: