تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۹۷۴
تعداد بازدید: ۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان گفت: مجوز فعالیت سه کشتی گردشگری طی سال ۹۳ در استان هرمزگان صادر شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان در گفتگو با مهر در مورد برنامه های این سازمان برای توسعه گردشگری دریایی بیان داشت: اواخر سال ۹۳ سه مجوز فعالیت کشتی های تفریحی در استان هرمزگان صادر شد و یکی از سرمایه گذاران برای این کشتی ها با کشتی سازی خلج فارس قرار امضا کرد، قرار بود کشتی ها آبان ماه سال ۹۵ به آب اندازی شود و رسما مورد بهره برداری قرار بگیرد.
محسن ضیایی با بیان اینکه به دلایلی ساخت کشتی ها با تاخیر انجام شده است، عنوان کرد: شرکت تعاونی پارس هنر هرمزگان یکی از شرکتهای فعال در حوزه گردشگری است که طی قراردادی با شرکت کشتی سازی خلیج فارس اقدام به سفارش ساخت کشتی گردشگری کرده بود.
ضیایی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد این کشتی تفریحی ساخته شده است. این کشتی در کلاس کاتاماران و در سه طبقه با سالن های مختلف در حال ساخت است.
وی اظهارداشت: شرکت تعاونی پارس هنر هرمزگان پیگیر در اختیار قرار گرفتن یک اسکله تفریحی در بندرعباس برای انجام خدمات تفریحی و گردشگری دریایی است که قرار شد از اسکله شیلات به عنوان یک اسکله تفریحی استفاده کند. قرار شد طرحی برای بهره برداری از این اسکله به عنوان پهلوگیری و ارائه خدمات گردشگری توسط کشتی های تفریحی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان ارائه کند.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان ابرازداشت: مجوزی از فرمانداری و شورای تامین شهرستان برای ساماندهی و ارائه خدمات گردشگری دریایی توسط قایق ها دریافت شد تا افرادی که دارای قایق هستند بتوانند اقدام به فعالیت در سواحل مشخص شده کنند.
وی افزود: ۱۷۰ قایق تفریحی در بندرعباس ساماندهی شده است، این قایق ها کارت گردشگری به همراه کد شناسایی از میراث فرهنگی و گردشگری دریافت کرده اند و اجازه فعالیت در سواحل مورد تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان تا فاصله ۲ مایلی از ساحل را دارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: