رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پیامی روز جهانی دریانورد را به دریانوردان دریا دل کشور تبریک گفت.
به گزارش مارین نیوز به نقل از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در پیام دکتر محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمده است :
چهارم تیرماه مصادف با 25 ژوئن چند سالی است که به پاس بزرگداشت دریانوردان دریادل «روز جهانی دریانورد» نامیده شده و امسال از سوی سازمان جهانی دریانوردی شعار «توجه به دریانوردان» برای گرامیداشت چنین روزی انتخاب شده است.
بدون تردید دریانوردان انسانهای وارسته، لایق، دلسوز، متخصص و کارآزمودهای هستند که با تکیه بر تخصص و تجربه و تبحر مفهوم والای انساندوستی و خدمترسانی به مردم را سرلوحه فعالیتهای خویش قرار میدهند.
زمانی که صحبت از دریانوردان عزیز میهن اسلامی به میان میآید، خاطرات جانفشانیها و دلاوریهای آنان در مدت هشت سال دفاع مقدس و هشت سال تحریمهای ناجوانمردانه تکرار میشود که در مقابل دشمنان این مرزوبوم نقشآفرینی کردند و اجازه ندادند تا خدمترسانی به مردم با کوچکترین وقفهای مواجه شود.
در واقع چنین روزی تجلیل و تکریم از بزرگمردانی است که با عزم و اراده، تلاشهای صادقانه تعهد کاری بهترین سالهای جوانی را در اندوختن دانش، تخصص، بالندگی و پویایی ناوگان ملی سپری میکنند تا چرخهای ناوگان ملی یک لحظه با تأخیر مواجه نشود.
اگر امروز به داشتن ناوگانی توانمند به خود میبالیم، بدون شک این مهم به پاس همت بلند کسانی است که با شبزندهداری و مایه گذاشتن از جان و دوری از خانواده، گلواژه ایثار و گذشت را بر تارک تاریخ دریانوردی حک کردهاند.
بدون شک در پرتو فعالیتهای روزمره و مضاعف دریانوردان عزیز تحولات و پیشرفتهای زیادی برای ناوگان ملی در عرصه بینالملل رقم خورده است که این روند با اجرای برجام و با مساعدت بینظیر دریانوردان که تاکنون به اثبات رسیده، همچنان ادامه خواهد داشت.
عزیزان دریانورد، نقش شما در پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان ایران، منحصربهفرد است، ارزش جایگاه خود را بدانید و به آن ارج نهید.
در پایان با یادی از شهدای دریانورد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فرا رسیدن این روز را به شما دریانوردان فرهیخته و خانوادههای ارجمندتان تبریک میگویم.
محمد سعیدی
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
مالکین بخش خصوصی در گوشه رینگ قرار می گیرند که حاصل آن میشود ورشکستگی بخش خصوصی در دریای خزر . آن هم بدست شرکتی که زیر ساخت های آن توسط دولت یا هلدینگ منتسب به دولت و از سرمایه این کشور و ملت این کشور ایجاد شده و بخش خصوصی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از بخش خصوصی و استفاده از امکانات ایرانی بخش حضوصی در همه ادوار از بدو انقلاب تا کنون وارد این بخش در دریای خزر گردید و از آنجایی که شرکت مذکور ( خصولتی )در شعار خود را ، حامی همه ناوگانی که مزین به پرچم مقدس جمهوری اسلامی هستند می دانند . اما در عمل چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند و با ایجاد دامپینگ و با مستمسک قرار دادن اینکه مترصد آن است تا ناوگان روسی و آذر ی و قزاقی و ترکمن را حذف کند شرایط را بگونه ایی برای شرکت های کوچک ایرانی ایجاد می نمایند که کانهو این شرکتها ایجاد شدند تا توان و سرمایه خود را وارد این عرصه نمایند تا به آهستگی همه آنچه را که حاصل یک عمر تلاش یک خانواده و فامیل بوده را به نابودی بکشاند . در شرکتهای هلدینگی خصولتی در درجه اول ارائه آمار به مدیران مبنا است که چه حجم و چه وزنی را حمل نموده اند اما ملاک مالی همیشه پایان دوره مالی سالیانه است که این شرکتها بواسطه تعداد زیاد ناوگان چه از نظر وزنی و چه حجمی بیشتر از تک تک شرکتهای خصوصی هستند که این مزیت در طول سال خلاصه فرصتی را ابرای آنان ایجاد می نماید که از نظر مالی نیز بر شرکت های خصوصی برتر نشان داده شوند که جهت نائل شدن به این مراتب با حرکات ایصایی در بندر ملکی خود در روسیه یعنی بندر و اسکله های سالییانکا سبب توقف و همچنین تحت فشار قرار دادن تجار ایرانی که کالا خود را در بندر تحت مالکیت شرکت کشتیرانی خزر دپو نموده اند موجب آن میگردد که حتی چنانچه ناوگان بخش خصوصی با مکافات زیاد وارد بندر مذکور میگرددو مبادرت به بارگیری می نمایند اما در پایان باید مبلغی را تحت عنوان کمسیون برای شرکت مذکور در نظر بگیرند خلاصه مطلب اینکه حدود 21 فروند شناور تجاری بخش خصوصی که در دریای خزر فعالیت دارند قبل از آنکه با ناوگان متعلق به کشورهای حاشیه خزر را بعنوان رقیب برای خود بشمار آورند اول باید زره ضد گلوله در مقابل قوا خودی بر تن کنند . شاید این باور در شنونده ایجاد شود که بخش خصولتی چقدر زیبا عمل می کند خلاصه در شرایطی که رکود اقتصاد بر تجارت خارجی حاکم است خود به تنهایی خود را اداره می کند . بله در ظاهر این امر زیباست اما به چه قیمتی .فکرش را بکنید هر شناور ایرانی بخش خصوصی با خدمه شاغل در شناور و دفاتر خود حداقل بیست نفر را به کار گرفته علاوه بر اینکه سرمایه گذاران در این بخش هم خود به نحوی شاغل در این حرفه هستند همین شناوران از موسسات رده بندی ایرانی خدمت می گیرند همچنین از شرکت های راهبری ایرانی . همین شناوران برای تعمیرات ادواری خود از سایت های ایرانی استفاده می نمایند و در نهایت فقط یک مالک در این موضوع ذینفع نیست خیلی از صنوف با این حرفه سر و کار دارند که توقف آنها خالی از ضرر نیست بخش خصوصی نیاز به ترحم ندارد اما حمایت که نمی شوند حداقل تحت فشار توسط خویش قرار نگیرند . این شرکتهای کوچک صندوقی به بزرگی هلدینگ ها ندارند و در طول سالهای اخیر یا در نقطه یر به یر بوده اند یا اینکه ضرر ده . بنحوی که حالیه قریب به اتفاق آنان گنجیشگ روزی شده اند . آن هم گنجشگی که توان پرواز طولانی را بواسطه کافی نبودن دانه ندارد . از آنجایی که جناب دکتر سعیدی قاعده مذاکره و معامله را بر اساس . برد - برد می دانند انشاالله بخش خصوصی دریانوردان را نیز از شاکله این صنعت جدا ندانسته و با درایتی که در ایشان وجود دارد تمهیداتی را در نظر می گیرند که افراد فعال در این بخش نیز خود را مشمول جملات زیبا ایشان بدانند با آرزوی سلامت و موفقیت برای ایشان و همه افرادی که دریانوردی برای آنان عشق است نه شغل . ایکاش مدیران بخش دولتی و خصولتی بجای رقابت آن هم از موضع قدرت با شرکت های بخش خصوصی بلکه با توجه به سابقه طولانی و تخصص خود در این رشته جایگاهی را تحت عنوان حامی و قیوم برای بخش خصوصی ایجاد می نمودند . خلاصه هرچه باشد سرمایه صرف شده در این بخش و افراد شاغل در آن از این ملک می باشند . و چنانچه در آمدی از کار برای آنان ایجاد شود در همین کشور هزینه و صرف گسترش کار میگردد .