تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۱۳
تعداد بازدید: ۸۱۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
چابهار یکی از شهرهای جنوب خاوری استان سیستان و بلوچستان ایران و تنها بندراقیانوسی این ایران می‌باشد که در کرانهٔ دریای مکران و اقیانوس هند قرار گرفته است، لنگرگاه آن قابلیت پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد و ازمناطق آزاد بازرگانی ایران است.
به گزارش مارین نیوز، بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی، که نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه (افغانستان، ترکمنستان،ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آبهای آزاد است از اهمیت فراوانی برخوردار است و سازندگی و سرمایه‌گذاری فراوانی در آن صورت می‌گیرد که می توان از ساخت اسکله و افزایش گنجایش بارگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما (در بندر چابهار) و ساخت راه‌آهن به سوی آسیای میانه و احداث فرودگاه بین‌المللی نام برد. این بندر یکی از مهمترین چهارراه‌های کریدور شمال-جنوب بازرگانی جهانی است.
چابهار علاوه بر موقعیت بازرگانی، دارای جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی است. آب و هوای این شهر و پیرامون آن همیشه بهاری و معتدل است و به همین دلیل چابهار (چهاربهار) نامیده می‌شود. چابهار مرکز شهرستان چابهار است که در منتهی‌الیه جنوب شرقی ایران در کنار آب‌های گرماقیانوس هند قرار دارد.
در ادامه تصاویری از این دروازه طلایی شرق را می بینید. 



























منبع تصاویر : سایتهای اینترنتی 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
این بخش ازسایت بسیار جذاب است
بخصوص تصاویر هوایی و هلی شات که نمای جامع تری از یک شهر یا کارخانه میدهد
لذا بیشتر استفاده شود لطفا
تشکر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: