تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۲۴
تعداد بازدید: ۱۰۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به تنش های آبی موجود می بایست برنامه شیرین سازی آب خلیج فارس، دریای عمان و دریای کاسپین با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود.
به گزارش مارین نیوز، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در سصد پنجاه و ششمین جلسه شورا گفت: بحث آب برای شهر تهران حیاتی است و هر اقدامی در راستای اصلاح الگوی مصرف انجام دهیم هم به نفع شهر و هم به نفع کشور خواهد بود.
احمد دنیا مالی در ادامه سخنان خود بر ضرورت استفاده از منابع آبی نظیر شیرین سازی آب دریاها تاکید کرد و گفت: با توجه به تنش های آبی موجود باید منابع جایگزین آبی معرفی شوند و با توجه به اینکه برنامه های شیرین سازی آب دریای عمان، خلیج فارس و دریای کاسپین مدت‌ها است دنبال می‌شود باید این برنامه با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود تا رنگ تحقق به خود ببینند.
وی افزود: در حال حاضر آمریکا و ژاپن بخش عمده ای از منابع آبی خود را از طریق همین شیرین سازی آب دریاها به دست می آورند و لذا باید در این راستا اقدامات مورد نیاز انجام شود.
دنیامالی همچنین با انتقاد از برخی اظهار نظر ها مبنی بر اینکه باید جلوی سرریز آب ها به دشت ها و کور را گرفت گفت: اگر آب تهران به همین دشت دریاچه نمک سرریز نشود با بحران ریزگردهای نمکی مواجه خواهیم بود چرا که دشت خشک می شود و ریزگردها پدید می‌آید.
در ادامه نیز مهدی چمران گفت: مردم ما سال‌های سال بود که فرهنگ استفاده از آب و الگوی صحیح مصرف را می دانستند و حتی در گذشته‌ای نه چندان دور سرریز آب غذاهایی نظیر برنج را به چاه فاضلاب حرام می دانستند و چاهی جداگانه برای پساب های آشپزخانه ها تعبیه می کردند.
وی ادامه داد: امروز باید برای جمع آوری آب باران نیز فکری جدی شود، آبی که به جای آنکه جذب شود با برخورد با زمین آسفالتی و بتنی همراه با لجن به جنوب تهران سرریز می‌شود. باید تمهیداتی اندیشیده شود تا آب باران و نیز آب های جمع آوری شده در پشت بام‌ها به فاضلاب نریزد تا بتوان از آن استفاده کرد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
0
0
انشاء الله زودتر اجرایی شود
فقط حیف که در پایان دوره شورای شهر به یاد این طرح ها افتادید!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: