تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۳۶
تعداد بازدید: ۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال با بیان اینکه امیدوار است این قرارداد شرایطی برای حضور این شرکت در قراردادهای آتی نفتی ایران باشد، گفت: شرکت توتال از انعقاد این قرارداد بسیار خرسند است.
به گزارش مارین نیوز، پاتریک پویان مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال در جریان امضای قرارداد بخش فراساحل فاز ۱۱ پارس جنوبی که دوشنبه، ۱۲ تیرماه امضا شد، با تاریخی خواندن چنین روزی برای شرکت ملی نفت ایران و شرکت توتال گفت: این روز از آن جهت حائز اهمیت است که فرصتی برای حضور دوباره ما در صنعت نفت ایران فراهم شده است.
وی تاریخ ایرانیان را تاریخی سرشار از افتخارات برشمرد و گفت: توتال هم تاریخچه ای  قوی و بلند مدت در صنعت نفت دارد که در این صورت حضور و همکاری هر دو شرکت در کنار یکدیگر بدون شک مزایای بیشماری برای هر دو طرف به دنبال دارد.
وی ضمن اشاره به این که توتال فعالیت خود را از سال ۱۹۹۵ در ایران آغاز کرده است، گفت: طی آن سال ها برای توسعه میدان سیری و همچنین فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی با ایران همکاری کردیم اما بنا به دلایلی ارتباطمان با ایران قطع شد اما امروز برگشتیم و از این بابت خوشحال و مغروریم.
مدیرعامل توتال با بیان این که از حضور دوباره این شرکت در صنعت نفت و ایران حس غرور دارد، عنوان کرد: برای حصول قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی که در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی است، مذاکراتی طاقت فرسا و در عین حال پر سرعت و شتابی پشت سرگذاشته شده است و با این وجود این مذاکرات خیلی سریع پیش رفت و ما توانستیم دوباره رهبری یک کنسرسیوم را در ایران به عهده بگیریم.
پویان ضمن اشاره به مزایای بسیار این قرارداد برای همه طرفین، گفت: علاوه بر مزایای مالی که این قرارداد برای ایران دارد، در حقیقت این نخستین همکاری ایران و فرانسه و حتی اروپا در دوران پسا برجام است و نیز ما به مدت ۲۰ سال به صورت تضمین شده در ایران حضور خواهیم داشت که این می تواند انگیزه ای برای دیگر شرکت های بزرگ نفتی و گازی اروپایی برای حضور در ایران باشد.
وی همچنین از انتقال دانش و فناوری به ایران در کنار این قرارداد یاد کرد و گفت: این قرارداد می تواند بازار گاز ایران را توسعه دهد و از طرفی راهی برای قراردادهای آتی ایران و توتال خواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: