تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۳۹
تعداد بازدید: ۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به آمار منتشرشده از سوی سایت نظام رتبه‌بندی سایماگو، از ارتقاء رتبه ایران در تولیدات علمی حوزه مهندسی دریا خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به آمار منتشرشده نظام رتبه‌بندی سایماگو، اظهار کرد: ایران در سال 2016 رتبه ششم تولیدات علمی را در رشته مهندسی دریا را از آن خود کرد و توانست در جدول رتبه‌بندی بالاتر از کشورهای استرالیا، آلمان ایتالیا و فرانسه قرار گیرد. 
سورنا ستاری در ادامه گفت:  کشور ایران با انتشار 574 مقاله در حوزه مهندسی دریا و رشد 59 درصدی نسبت به سال 2015 جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. 
رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به  آمار منتشرشده از سوی سایت نظام رتبه‌بندی سایماگو بیان کرد: ایران در کل حوزه‌های مهندسی در رتبه دوازدهم قرار دارد و حوزه مهندسی دریا  با کسب رتبه ششم پیشتاز در حوزه‌های مهندسی کشور در این نظام رتبه‌بندی و بالاتر از حوزه‌هایی نظیر الکترونیک، عمران، مکانیک و هوافضا است و این در حالی است که ایران در  پایان سال 2015 با 360 مقاله در رتبه 12 و پایین‌تر از کشورهای ایتالیا و آلمان قرار داشت. 
ستاری همچنین از افزایش رشد 30 درصدی  شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی در سه ماه اول 96 نسبت به سال 95 خرداد و گفت: با تعیین کارگزار تخصصی دریایی در معاونت علمی و فناوری این روند نسبت به گذشته با سرعت بیشتری در حال پیگیری است.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، در ادامه افزود: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، با کمک سازمان‌ها، متخصصان و اساتید دانشگاهی در حوزه دریا اقدام به تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور کرده است، که خوشبختانه در فاز اول 44 محور فناوری مشخص و زیر فناوری‌های مرتبط با آن استخراج شد. در ادامه با همکاری اساتید و متخصصان این حوزه  تاکنون برای 11 محور شناسنامه فناوری تهیه‌شده است. 
ستاری تکمیل نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور را بستری مناسب جهت حمایت و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های الویت دار دریایی کشور بیان کرد و گفت: امیدواریم تا با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی و دانشگاه‌های کشور  شاهد توسعه فناوری‌ها و صنعت دریایی کشور باشیم. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: