تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۴۶
تعداد بازدید: ۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
تفاهم نامۀ همکاری استراتژیک حمل و نقل دریایی بین اتاق بازرگانی چین و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید.
به گزارش مارین نیوز از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تفاهم نامۀ همکاری فوق استراتژیک حمل و نقل دریایی بین اتاق بازرگانی و صنایع چین و ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) با حضور مدیران و در کشتیرانی به امضاء طرفین رسید.
بر اساس این گزارش، حضور هیئت چینی و تشکیل این اتاق در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درحالی از افزایش تجارت بین دو کشور از طریق جادۀ ابریشم و طرح"یک کمربند، یک جاده" در آینده ای نزدیک خبر می دهد که برآورده کردن نیاز تجار و ارائۀ خدمات در عرصۀ حمل و نقل از اهداف اصلی این تفاهم نامه است.


این گزارش ضمن اشاره به روابط خوب بین دو کشور و بهره مند شدن مزایای خدمات در عرصۀ حمل و نقل دریایی ادامه داد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پذیرای درخواست اتاق بازرگانی و صنایع چین و ایران مبنی بر به عضویت درآمدن در این اتاق است.
از سوی دیگر و با توجه به برخورداری کشتیرانی از زنجیرۀ تامین و فعالیت های گستردۀ آن، دو کشور می توانند در زمینه های آموزش، تدارکات سوخت، بانکرینگ، تعمیرات و لجستیکی نیز همکاری قابل توجهی داشته باشند.
شایان ذکر است، با توجه به حمایت های دولت از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و وضعیت بسیار مناسب آن در بازار سرمایه، گروه کشتیرانی به موجب برنامه های توسعه ای اتخاذ شده از تسهیلات مالی بهره مندی لازم را خواهد برد. افزون بر آن، در حال حاضر حجم بالایی از تراکنش های مالی IRISL در دفتر مرکزی آن در شانگهای چین در جریان است و چین به موجب گردش های بالای مالی IRISL تصمیم دارد ضمن ارتباط با بانک های دیگر از IRISL اعتبار کسب کند و زمینۀ تامین تسهیلات لازم را برای گروه کشتیرانی فراهم آورد.
در جریان این نشست مشاور ارشد امور بین الملل مدیر عامل IRISL از بهره برداری خط آهن قزوین به رشت و خط اتصال آستارا به رشت با مشارکت روسیه و آذربایجان در سال جاری خبر داد.
در این نشست، رئیس بخش بین الملل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، برترین تولیدکنندۀ صنایع و ماشین آلات چین، عضو اصلی اتاق در زمینۀ سرمایه گذاری خارجی، برترین تولید کننده در زمینۀ محیط زیست، مدیرعامل شرکت خصوصی تولید سیستم آب شیرین کن، دبیر بین الملل اتاق بازرگانی، مدیر اتاق مشترک، معاونت سرمایه گذاری و مشارکت های بخش بین الملل و مشاور حقوقی اتاق بازرگانی حضور داشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: