تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۵۳
تعداد بازدید: ۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در آستانه آغاز صید میگو طرح "دریا‌بس" در آب‌های استان بوشهر از امروز اجرا شد و هیچ صیادی با هیچ وسیله صیدی اجازه صید آبزیان در خلیج فارس محدوده این استان را ندارد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگو برای تعیین زمان صید میگو راهی دریا شده‌اند اظهار داشت: هر ساله برای تعیین زمان صید میگو تیم‌های تحقیقاتی راهی خلیج فارس می‌شوند که اکنون  گشت‌های تحقیقاتی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
عباسعلی زنده‌بودی با بیان اینکه هر ساله قبل از اعلام تعیین زمان صید میگو طرح «دریابس» در آب‌های استان بوشهر اجرایی می‌شود تصریح کرد: دریا بس یکی از اهداف مدیریت شیلات و مدیریت ذخیره آبزیان در آب‌های ساحلی استان بوشهر است.
وی با بیان اینکه طرح «دریابس» به پیشنهاد صیادان استان بوشهر از سال‌های قبل در آستانه صید میگو اجرایی می‌شود افزود: در زمانی که طرح «دریابس» اعمال می‌شود هیچ صیادی با هیچ وسیله صیدی و در هیچ نقطه‌ای در استان بوشهر اجاز صید آبزیان ندارد.


زنده‌بودی با بیان اینکه دریابس از امروز در آب‌های استان بوشهر اجرایی شده خاطرنشان کرد: طرح دریابس تا قبل از آغاز فصیل صید میگو در خلیج فارس محدوده استان بوشهر اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود یک‌ماه طرح دریا‌بس در آب‌های استان بوشهر اجرایی شود گفت: پس از پایان سه گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو استان بوشهر در کمیته مدیریت صید زمان آغاز صید میگو تعیین و اعلام می‌شود و طرح دریابس پایان می‌یابد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه در زمان آغاز فصل صید میگو تنها شناورهایی که دارای مجوز صید و صیادی دارند در این تلاش صیادی مشارکت دارند خاطرنشان کرد: سال قبل یک‌ هزار و 234 قایق و لنج در 42 روز، یک‌هزار و 296 تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: