تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۶۱
تعداد بازدید: ۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
پایان نامه ای در مقطع کارشناسی ارشد، رشته مهندسی دریا – گرایش معماری کشتی – هیدرومکانیک از دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر که به معرفی آن می پردازیم.
به گزارش مارین نیوز، این پایان نامه، توسط سعید فاضلی فر در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی دریا – گرایش معماری کشتی – هیدرومکانیک از دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استاد راهنمایی دکتر حسن قاسمی و دکتر محمود غیاثی در تیر ماه 96 ارائه گردیده است.

در ادامه چکیده این پایان نامه را می خوانید : 
بخش مهمی از طراحی یک کشتی تخمین عملکرد کشتی و توان مورد نیاز برای سیستم رانش در مرحله طراحی است. به طور سنتی عملکرد طراحی کشتی با بکارگیری تست های حوضچه کشش بر روی مدل کوچک شده کشتی انجام می شده است و سپس نتایج حاصل از این تست ها به کشتی واقعی تعمیم داده می شود. روشی دیگر برای بدست آوردن جریان حول یک شناور استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) است. استفاده از CFD امکان شبیه سازی شناور در اندازه واقعی را فراهم می کند، از معایب این روش نیز می توان به خطای شبیه سازی در اثر ساده سازی جریان حول شناور اشاره کرد.
هدف از پایان نامه حاضر بررسی ضرایب هیدرودینامیکی پروانه در شرایط ویک ورودی غیر یکنواخت است. برای نیل به این هدف پس از انتخاب و ترسیم هندسه پروانه و بارگذاری این هندسه در نرم افزار Star CCM، در دو پروسه جداگانه اعتبار سنجی های لازم بر روی پروانه انجام شده است. پروانه در ابتدا در شرایط آب آزاد و سپس در شرایطی که جریان به صورت مستقیم از سمت شفت به آن برخورد می کند تحلیل و با نتایج آزمایشگاهی مقایسه شده است. برای ویک ورودی غیر یکنواخت، از ویک اسمی ایجاد شده در پاشنه شناور کانتینربر KCS که یک مدل برای اعتبار سنجی کارهای عددی است، استفاده شده است. پس از ثبت ویک پاشنه مدل کشتی KCS، از همین ویک به عنوان جریان ورودی پروانه استفاده می شود. در انتها ضرایب هیدرودینامیکی پروانه در جریان ویک غیر یکنواخت و جریان ورودی یکنواخت مقایسه خواهد شد.


کلمات کلیدی: ویک غیریکنواخت، ضرایب هیدرودینامیکی پروانه، جریان پاشنه کشتی، طراحی پروانه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: