تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۶۳
تعداد بازدید: ۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
با تصویب هیئت دولت خرید ۱۱۴ کالای خارجی مشابه تولید داخلی توسط دستگاه های دولتی منجمله کشتی، سکو و دکل حفاری دریایی ممنوع شد.
به گزارش مارین نیوز از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیأت وزیران در جلسه مورخ 1396/04/11 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل 138 قانونی اساسی فهرست تکمیلی ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی را به تصویب رساند.
در این فهرست 114 موردی، در ردیف 85 خرید کشتی، سکو و دکل حفاری، انواع شناور، سکوهای حفاری، دکل های حفاری خشکی و دریا نیز ممنوع اعلام شده است.
جهانگیری معاون اول رئیس جمهور این مصوبه دولت را برای اجرا به وزارتخانه های صنعت، اقتصاد، بهداشت، نفت، نیرو، دفاع، جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان برنامه بودجه و صداوسیما ابلاغ کرد.
مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، با بیان ممنوعیت خرید خارجی کالاهای دارای تولید مشابه خارجی برای دستگاههای دولتی افزود : پیش از این در سال ۱۳۹۳ مصوبه مربوطه برای ۱۸۳ قلم کالا بود و در سال  نیز۹۴ این مصوبه ۱۸۱ قلم کالا را در بر می گرفت.
علی آبادی فراهانی در ادامه  گفت : امسال فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت احصاء و ممنوعیت ثبت سفارش این کالاها به مراجع ذیصلاح ارسال شد.
وی تصریح کرد : در راستای اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ‌واردات بسیاری از کالاها با اخذ نمایندگی از شرکت خارجی امکان‌پذیر گردیده است. 

متن این مصوبه و فهرست 114 قلم کالایی که خرید آن ها ممنوع اعلام شده به شرح زیر است:






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: