تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۶۹
تعداد بازدید: ۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان : به منظور بازسازی ذخایر این گونه بومی و ارزشمند در مناطق ساحل استان، اقدام به تکثیر و رهاسازی بیش از 2 میلیون قطعه بچه میگوی سفید هندی در دریای عمان شد.
به گزارش مارین نیوز از سازمان شیلات، با حضور مدیرکل دفتر حفظ و بهسازی ذخایر آبزیان و مدیرکل دفتر امور میگوی سازمان شیلات ایران، معاونین برنامه ریزی و توسعه منابع و آبزی پروری و تعدادی دیگر از مدیران و مسئولین اداره کل شیلات استان و برخی ازمسئولین شهرستانی، روز چهارشنبه 14 تیرماه 1396 تعداد 2 میلیون بچه میگوی گونه بومی سفید هندی با وزن 2 گرم در محل خوریات پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار رهاسازی شد.
مدیرکل شیلات استان استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: با توجه به صید و برداشت بی رویه از دریا که باعث کاهش ذخایر برخی از گونه های بومی آبزیان از جمله گونه میگوی سفید هندی در آب های ساحلی کشور و استان شده و از طرفی در سال های اخیر با تغییر گونه پرورشی به دلیل بروز بیماری لکه سفید تکثیر و پرورش گونه مذکور از چرخه تولید کشور خارج شده و طبعاً بازسازی ذخایر این گونه ارزشمند متوقف شده و ذخایر آن در دریا با خطر کاهش و انقراض مواجه شده است. 
هدایت الله میرمرادزهی ادامه داد: در این راستا این اداره کل با همکاری و هماهنگی دفتر حفظ و بهسازی ذخایر سازمان شیلات ایران با عقد قرارداد با مرکز تکثیر آبزی پرور چابهار اقدام به تکثیر این گونه بومی نموده و خوشبختانه امروز شاهد رهاسازی آنها در دریا می باشیم.
وی افزود: بازسازی ذخایر آبزیان یکی از برنامه ها و سیاست های مهم و مورد تاکید سازمان شیلات ایران و اداره کل شیلات استان می باشد که با برنامه ریزی و حمایت های لازم همانند امسال در سال های آینده نیز در دستور کار می باشد.

لازم به ذکر است که اجرای پروژه بازسازی ذخایر و رهاسازی بچه میگو علاوه بر خور منطقه آزاد چابهار در دیگر نقاط سواحل استان مانند گواتر نیز انجام شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: