تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۷۱
تعداد بازدید: ۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس، گفت:محدودیت صید درسواحل بوشهر بدون ایجاد فرصت های اشتغال پیامدهای اجتماعی و اقتصادی برای صیادان در پی دارد.
به گزارش مارین نیوز، عبدالحمید خدری درباره وضعیت ممنوعیت صید در سواحل بوشهر، گفت: محدودیت صید در سواحل بوشهر برای حفاظت از نسل آبزیان دریایی بویژه میگو  در نظر گرفته  می شود، اما بدون حمایت از فرصت های اشتغال پایدار در این فصل نمی توان این طرح را با رویکرد کارشناسی اجرایی کرد، زیرا برای اجرای کارآمد طرح محدودیت صید، باید علاوه بر محافظت از ذخائر آبزیان در فصل تخم‌ریزی بتوان با ایجاد فرصت‌های اشتغال کارآمد، درآمد اقتصادی صیادان را نیز در فصل محدودیت صید تضمین کرد.
نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از راهکاری ایجاد فرصت‌های اشتغال برای صیادان توسعه پروش ماهی در قفس است که البته با مشوق های ایجاد توسط دولت شاهد رویکرد مناسبی از سوی صیادان در این راستا  هستیم، اما با توجه به اینکه صید و فروش ماهی بطور مستقیم با اقتصاد معیشتی صیادان در ارتباط است، نباید حتی یک روز هم  بازار اقتصادی صیادان با مشکل روبرو شود.
وی ادامه داد: محدویت‌های صید بدون در نظر گرفتن فرصتهای اشتغال، گسترش قاچاق کالا به کشور از مسیر دریا را به همراه دارد بنابراین نباید تنها با نگاه تک بعدی دروازه  صید آبزیان دریایی را متوقف کرد.
عضوکمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ساماندهی توسعه پرورش ماهی در قفس بویژه در فصل محدویت صید باید عملیاتی شود، یادآور شد: با توسعه پرورش ماهی در قفس می توان تولیدآبزیان دریایی را در تمام فواصل سال برای صیاد رقم زد./


منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: