تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۸۶
تعداد بازدید: ۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج سازی دومین مغروقه از آبراه بین المللی اروند در سالجاری خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام این خبر اظهار داشت: این شناور از نوع دوبه با 40 متر طول،8  مترعرض، 4 متر ارتفاع و با تناژ تقریبی 200 تن  در محدوده کشتی سازی اروندان خارج شد.
عادل دریس ادامه داد:  عملیات خارج سازی این مغروقه در راستای ارتقای ایمنی و پاکسازی رودخانه اروند پس از2 ماه تلاش شبانه روزی و به دست متخصصان داخلی انجام شد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: این شناور از نوع شناورهای نیمه سخت به شمار می آمد و مربوط به پروژه خارج سازی 39 فروند از اروند رود است.
دریس یادآور شد: عملیات خارج سازی 39 فروند مغروقه اروند رود با اعتباری بالغ بر 625 میلیارد ریال از شهریور ماه سال گذشته کلید خورد و تاکنون 18 فروند مغروقه خارج سازی شده است.
به گفته وی از سال 72 تا کنون 181 فروند مغروقه از رودخانه های کارون و اروند خارج سازی شده که شامل 56 فروند از اروند رود و 125 فروند مغروقه از کارون است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: با پاکسازی کامل رودخانه های اروند و کارون تردد و پهلوگیری شناورهای با تناژ بالا در بندرخرمشهر میسر می شود و این امر موجب رونق اقتصادی و توسعه منطقه خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: