تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۲۰
تعداد بازدید: ۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: برای نخستین بار در این استان پرورش انواع آبزیان در فضاهای گلخانه ای ' آکواپونیک' انجام می شود.
به گزارش مارین نیوز، مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اعلام این خبر افزود: از مزایای طرح 'آکواپونیک' استفاده بهینه و 2 منظوره از آب موجود است.
به گفته محمود صیادبورانی، آب استخرهای پرورش ماهیان مستقر در فضای گلخانه هدایت شده و خروجی آن برای تامین نیازهای زیستی و تغذیه ای گیاهان این فضا مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان، تعدیل دمای هوای داخل گلخانه با دمای فضای بیرون و کاهش میزان مصرف سوخت برای تنظیم دمای این فضا را از دیگر مزایای اجرای آکواپونیک بیان کرد.
صیادبورانی یادآورشد: پرورش گیاهان در گلخانه های مسقف موجب تولید اکسیژن در طی روز می شود که می تواند بخشی از اکسیژن مورد نیاز آبزیان را تامین کند.
وی با بیان اینکه ماحصل تغذیه آبزیان تولید دی اکسید کربن است، اظهارکرد: تولید این نوع گاز نیز برای گیاهان گلخانه ای مفید است که از دیگر مزایای پرورش ماهی در گلخانه محسوب می شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با توجه به مزایای بیان شده برای اجرای طرح آکواپونیک در این استان، قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گیاه قابل پرورش در گلخانه و میزان فعالیت نیروها کاهش می باید.
صیادبورانی خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در فضای گلخانه و در کنار تولید سایر محصولات گلخانه ای می تواند مورد توجه گلخانه داران استان زنجان باشد.
وی یادآورشد: 10 درصد از فضای گلخانه باید برای پرورش آبزیان اختصاص یابد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: علاقه مندان برای اجرای این روش از پرورش آبزیان در کنار فعالیت گلخانه ای به شیلات شهرستان ها و استان مراجعه و اطلاعات لازم در این باره را کسب کنند.
گفتنی است، استان زنجان به دارای 766 استخر پرورش آبزیان گرمابی و سردآبی فعال دارد که 2 هزار و 53 نیر به طور مستقیم در این بخش مشغول به کار هستند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: