تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۲۶
تعداد بازدید: ۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
سرپرست منطقه عملیاتی قشم در شرکت نفت فلات قاره ایران از آغاز شمارش معکوس بهره‌برداری از تاسیسات فرآورش گاز میدان مشترک هنگام خبر داد و گفت: جزیره قشم با بهره برداری از میدان گازی، بزرگترین هاب گازی خلیج فارس می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، سرپرست منطقه عملیاتی قشم در شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به انجام آخرین مراحل ساخت و آغاز مرحله پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی تاسیسات فرآورش گاز میدان مشترك هنگام، گفت: این تاسیسات از ظرفیت فرآورش روزانه ۸۰ میلیون فوت مکعب گاز‌طبیعی برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود به زودی بهره‌برداری از این تاسیسات در جزیره قشم آغاز شود.
شهسوار ارغش با اعلام اینکه با بهره‌برداری از این تاسیسات مشعل این میدان نفتى در جزیره قشم خاموش می‌شود، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه عملا علاوه بر تامین گاز نیروگاه‌های قشم شامل نيروگاه قشم مولد، توليد همزمان آب و برق مپنا و صنایع جزیره قشم گاز مازاد برای تامین نیروگاه بندرعباس ارسال خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: با بهره‌برداری از اين تاسیسات و جمع‌آوری گازهای همراه نفت عملا در مدت زمان کمتر از یک سال کل هزینه سرمایه‌گذاری بازگشت داده می‌شود ضمن آنکه اجرای این طرح دستاوردهای متعدد زیست محیطی برای بزرگترین جزیره خلیج فارس به همراه دارد.
وی همچنین با اشاره به تولید روزانه 2 میلیون مترمکعب گاز از میدان گورزین درجزيره قشم، اظهار داشت: با تکمیل مراحل نصب تجهیزات و خط لوله در دو حلقه چاه ميدان گورزين ظرفیت تولید روزانه گاز از اين ميدان افزایش بیشتری می‌یابد.
ارغش با یادآوری اینکه در مجموع ١٧ میدان هیدروکربوری شامل میادین سلخ، تفتان، توسن، دوست کوه، هالور، فروز، هنگام، صالح شمالی، هرمزها و ... در درون و پيرامون جزیره قشم کشف شده است، یادآور شد: در آینده با توسعه این میادین، قشم به یکی از هاب‌های تولید گاز در خلیج فارس تبدیل خواهد شد.
سرپرست منطقه قشم در شرکت نفت فلات قاره ایران حجم ذخایر هيدروكربورى در میادین قشم و سواحل دریایی اطراف آن را حدود ٤٠ تریلیون فوت مكعب گاز و حدود سه میلیارد بشکه نفت خام عنوان كرد.
وی با اشاره به ظرفیت تولید روزانه ٨٠ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت در میدان مشترک هنگام، تاکید کرد: بر اساس برآوردهای انجام گرفته امکان تولید گاز همراه نفت از میدان مشترک هنگام ۲۵ تا ۳۰ سال آینده وجود دارد ضمن آنکه رفتار میدان هنگام تبدیل شدن از یک میدان نفتی به ميدان گازی با گذشت زمان است.
ارغش خاطرنشان کرد: قطعا افزایش ظرفیت تولید گاز منجر به تحولات اقتصادی و عمرانی گسترده‌ای در سطح جزیره قشم با ساخت صنایع جدید شده و حتی امکان احداث واحدهای کوچک LNG هم فراهم می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: