تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۲۹
تعداد بازدید: ۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
سفر دور دنیای قایق هیدروژنی پروژه ۵.۲۵ میلیون دلاری Energy Observer به زودی از پاریس آغاز خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز براساس گزارش وایرد، این قایق فرانسوی كه قرار است در طول سفر 6 ساله‌اش در 50 كشور مختلف جهان 101 توقف انجام دهد،‌ برای حركت از انرژی باد،‌ خورشید و هیدروژن آب دریا استفاده می‌كند. این هیدروژن از طریق الكترولیز آب دریا به دست می‌آید.
این سفر دور دنیا قرار است تمام با اتكا بر انرژی‌های تجدید‌پذیر و بدون هیچ گاز گلخانه‌ای انجام گیرد،‌از این رو با اشاره به هواپیمای خورشیدی كه سال گذشته سفر به دور دنیا را به پایان رساند، به سولار ایمپالس دریاها شهرت یافته‌است.


قایق Energy Observer با كمك انرژی خورشیدی كه از صفحات خورشیدی نصب شده روی بام 130 متر مربعی قایق تامین می‌شود حركت خواهد كرد و علاوه بر این دو توربین بادی بزرگ در انتهای این قایق 30.5 متری نصب شده‌است.
در شب‌هایی كه هیچ بادی درحال وزش نیست، قایق با استفاده از اصلی‌ترین نوآوری خود به حركت ادامه خواهد داد: سیستم الكترولیز كه هیدروژن را از آب دریا استخراج كرده و درون مخزنی روی قایق ذخیره می‌كند. به گفته ژروم دلافوس مدیر این پروژه، بهترین سوختی كه می‌توان پس از تولید مازاد آن را روی قایق ذخیره كرد هیدروژن است،‌ زیرا سوختی سبك است و كارایی آن سه برابر دیگر سوخت‌ها است.
این قایق در واقع قایقی 34 ساله است كه در سال 1983 برای حضور در مسابقات ساخته شد و اكنون با تغییراتی بزرگ به یك قایق پاك و خودكفا تبدیل شده‌است. هر سال از سفر این قایق 4.6 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: