تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۴۴
تعداد بازدید: ۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
معاونت اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ای با مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت : جدا از بحث بازار سرمایه، وزارت کار به دنبال اجرای موثر برنامه اشتغال فراگیر می باشد و با توجه به ابلاغ برنامه توسط معاون اول محترم رئیس جمهور، در صورت بستر سازی و ارائه طرح مناسب که ایجاد اشتغال فراگیر نماید می توانیم تا مبلغ ۲۰،۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ترجیحی ارائه نماییم.
به گزارش مارین نیوز از صندوق صنایع دریایی، در جلسه ای مشترک با حضور دکتر منصوری معاونت اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مهندس رضوانی مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کلیات تفاهم نامه مشترک در تأمین مالی اجرای طرح های دریایی و توسعه ناوگان دریایی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


دکتر منصوری در این جلسه عنوان نمود: این تفاهم نامه کار بزرگی است که موجب ورود بازار سرمایه گذاری می گردد ولی استراتژی ما مدیریت بازار سرمایه نیست و مدیریت مربوطه باید توسط متخصصان انجام شود. جدا از بحث بازار سرمایه، وزارت کار به دنبال اجرای موثر برنامه اشتغال فراگیر می باشد و با توجه به ابلاغ برنامه توسط معاون اول محترم رئیس جمهور، در صورت بستر سازی و ارائه طرح مناسب که ایجاد اشتغال فراگیر نماید می توانیم تا مبلغ ۲۰،۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ترجیحی ارائه نماییم.
ایشان همچنین افزود: رسته کاری و جغرافیای کار می بایست دقیقاً تعیین شود و مزیت سنجی و منحصر به فرد بودن کار تبیین شود. قبل از ارائه فراخوان و پذیرش طرح ها، دولت می بایست نسبت به انجام بررسیهای پیش دستانه و تعیین رشته های دارای ارزش افزوده بالا اقدام نماید، پس از مشخص شدن مشخصات کار، دولت دو وظیفه اصلی خواهد داشت، ابتدا دولت می بایست برای ایجاد زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری مربوطه بصورت ترجیحی و فعالانه وارد عمل شود.
در ادامه مهندس رضوانی ضمن تشکر از نگاه ویژه به بحث اشتغال در حوزه دریا گفت: مأموریت صندوق نیز بستر سازی توسعه و حمایت از بخش خصوصی جهت فعالیت موثر در حوزه دریایی کشور می باشد، تفاوت اصلی بانک و یک صندوق تخصصی در همین بحث تحلیل فنی و لحاظ نمودن یک دیدگاه فراگیر در بررسی زنجیره ارزش یک حوزه صنعتی و تجاری می باشد و این دیدگاه ویژه است که باعث می شود تا روش ارائه خدمات و تخصیص منابع در یک صندوق تخصصی متفاوت از بانک باشد.
مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی افزود: صندوق بطور معمول همواره دارای دغدغه توسعه بوده و برای پیشبرد اهداف توسعه دریایی کشور بصورت مجدانه تلاش می نماید. با چنین نگاه و وظیفه ای صندوق و وزارت کار حتماً می توانند همکاری موثری داشته باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: